اسحاق جهانگیری:

سیاست‌های جدید بانک مرکزی به‌زودی اعلام می‌شود

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شروع به کار رئیس کل جدید بانک مرکزی، گفت: سیاست‌های جدید بانک مرکزی توسط تیم اقتصادی دولت به‌زودی اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ - 31July 2018

سیاست های جدید بانک مرکزی بزودی اعلام می شودبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، امروز (سه‌شنبه) در بدو ورود به فرودگاه «شهید اشرفی اصفهانی» کرمانشاه، اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی به تازگی شروع به کار کرده و این طبیعی است که سیاست‌های متناسب با شرایط جدید را تهیه کند.

وی افزود: حتی اگر رئیس کل قبلی بانک مرکزی نیز روی کار بود، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نیازمند سیاست‌های جدید متناسب بودیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که در این هفته سیاست‌های اقتصادی توسط بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت پیشنهاد شود.

عزم دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با بیان این‌که در این سفر مشکلات پیش روی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بررسی خواهد شد، گفت: عزم و اراده دولت این است که همه مشکلات پیش روی بازسازی این مناطق را برطرف کند.

وی مردم کرمانشاه را مرزداران غیور ایران اسلامی خطاب کرد و اظهار داشت: یکی از حوادث تلخ دوران جمهوری اسلامی، زلزله آبان‌ماه سال گذشته کرمانشاه بود که خسارت‌های بسیاری به همراه داشت، اما در کنار این تلخی، انسجام ملی ملت ایران به نمایش درآمد.

معاون اول رئیس جمهور، با بیان این‌که پس از وقوع این زلزله مردم و نخبگان جامعه به سمت کرمانشاه شتافتند و با تمام وجود همدردی کردند، گفت: اگر برای تمام مشکلاتی که برای کشور پیش می‌آید همچون مسائل اخیر هم این انسجام را داشته باشیم، می‌توانیم همه موانع را پشت سر بگذاریم.

جهانگیری با بیان این‌که زلزله علاوه بر پیامد‌های اقتصادی، پیامد‌های سیاسی و اجتماعی در پی داشت، ادامه داد: در این زلزله همه نهاد‌ها و مقام‌های رسمی کشور در لحظات نخست زلزله در کنار مردم بودند و برای حل مشکل آن‌ها تلاش کردند.

وی با اشاره به این‌که دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده ۲ برنامه اسکان موقت و اسکان دائم را اجرا کرد، گفت: با توجه به سردسیر بودن منطقه، برای نخستین‌بار اسکان موقت با کانکس را برای زلزله‌زدگان انجام دادیم و در یک اقدام بزرگ در مدتی کوتاه ۱۵ هزار کانکس را در منطقه برپا کردیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که ۳۰ هزار واحد شهری و رستایی در زلزله اخیر تخریب شده‌اند و بیش از ۶۰ هزار واحد نیز نیاز به تعمیر دارند، اظهار داشت: امروز ۵ هزار واحد روستایی تکمیل شده به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی واحد‌ها نیز به سرعت به بهره برداری خواهند رسید تا در زمستان هیچ واحد تکمیل نشده روستایی باقی نماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار