مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

انتشار فراخوان هشتمین جشنواره جایزه ادبی یوسف در خراسان شمالی

مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس) در خراسان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۳۰۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ - 31July 2018

«معصومه رحمانی» مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس از بجنورد از فراخوان هشتمین جشنواره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس) در خراسان شمالی خبر داد و گفت: این جشنواره از طرق مختلف از جمله پخش متن زیر نویس از سیمای خراسان شمالی، طراحی پوستر جشنواره، چاپ و توزیع پوستر، ارسال متن پیامک برای جامعه هدف استان و تبلیغات در فضای مجازی فراخوان شده است.

وی عنوان کرد: امسال برای اولین بار این جشنواره در دو مرحله برگزار می شود که مرحله اول آن استانی و مرحله دوم آن کشوری است و جامعه هدف این جشنواره داستان نویسان هستند.

رحمانی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره جایزه ادبی یوسف خراسان شمالی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تشکیل شده، گفت: برای مرحله استانی، مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان به عنوان دبیر اجرایی جشنواره و 3 کارشناس جهت داوری داستان­‌های ارسالی در نظر گرفته شده که احکام این کارشناسان از سوی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس صادر می شود.

رحمانی یادآور شد: موضوعات اصلی داستان های ارسالی به جشنواره جایزه ادبی یوسف شامل دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت (ع) و مقاومت و بیداری اسلامی و همچنین بخش ویژه مقاومت 45 روزه خرمشهر و حماسه فتح خرمشهر است.

وی ادامه داد: علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره تا پایان مردادماه سال 97 فرصت دارند آثار خود را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی ارائه دهند و یا به ایمیل hefze.asar@yahoo.com ارسال کنند.

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در خصوص شرایط شرکت در جشنواره جایزه ادبی یوسف گفت: داستان‌های ارسالی به جشنواره جایزه ادبی یوسف نباید قبلا در کتاب یا نشریه ای منتشر شده باشد و تعداد صفحات داستان ها از 15 صفحه بیشتر نباشد و در نهایت داستان‌نویسان نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت، آدرس الکترونیکی و شماره تماس خود را در انتهای داستان های ارسالی درج کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی های بومی استان، پرداختن به حماسه آفرینی های رزمندگان استان در عملیات ها و یگان‌های استان، دستاوردهای استانی در دفاع مقدس و تبعات این حماسه آفرینی در استان، شخصیت‌های شناخته شده دفاع مقدس استان، استفاده از زبان و گویش های محلی از امتیاز ویژه ای برخوردار است.

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی در مهرماه 1397 برگزار می‌شود، گفت: به نفرات اول تا سوم جشنواره جایزه ادبی یوسف و همچنین به 2 نفر در بخش ویژه جایزه نقدی همراه با لوح یادبود اهدا می شود.

رحمانی در پایان با بیان اینکه داستان های منتخب استان به دبیرخانه جایزه ادبی یوسف در تهران ارسال خواهد شد، گفت: اختتامیه جشنواره جایزه ادبی یوسف به صورت کشوری در آذرماه در تهران برگزار خواهد شد.  

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در خیابان 32 متری شهدا بعد از چهارراه استادیوم نرسیده به میدان شهدای گمنام واقع شده است.

انتشار فراخوان هشتمین جشنواره جایزه ادبی یوسف در خراسان شمالی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار