معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد؛

پیوستن ایران به جرگه صنعت موتورهای دیزلی/ تولید دیزل ملی در حوزه دریایی تا پایان سال 97

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران رسما به جرگه کشورهای صنعت موتورهای دیزلی پیوسته است.
کد خبر: ۳۰۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ - 01August 2018
پیوستن ایران به جرگه صنعت موتورهای دیزلی/تولید دیزل ملی در حوزه دریایی تا پایان سال 97به گزارش دفاع پرس از ساری، امیر دریادار رستگاری معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع امروز در آیین افتتاح خط تولیدی دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار در آمل بر ضرورت فراهم کردن بستر مناسب برای کار و تلاش تأکید کرد و اظهار داشت: ایجاد فرصت و بستر برای کار بسیار ارزشمند است و نیازمند اندیشه‌هایی هستیم تا به اندیشه ایرانی برای کار کردن میدان دهد.
 
وی با عنوان اینکه در ابتدای شروع بومی‌سازی خط دیزل ملی بسیاری باور نمی‌کردند، افزود: امروز با تلاش و پشتکار محققان و توکل بر خداوند بزرگ، خط دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار بهره‌برداری شده است.
 
رستگاری با اظهار اینکه بعد از 4 سال حرکت جهشی در صنعت موتورهای دیزلی در کشور شکل گرفت، گفت: کشور به جرگه کشورهای موتورهای دیزلی و بخار در جهان پیوسته است.
 
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه هم جبهه تولید دیزل را فتح کردیم و هم دانش مرتبط را پیگیری کردیم، اضافه کرد: تولید دیزل ملی در سه شاخه به پیش رفته و در هر سه شاخه به موفقیت بزرگ رسیدم و تا پایان سال دیزل ملی در حوزه دریایی نیز تولید می شود.
 
رستگاری عنوان کرد: تا پایان سال جاری، ۱۰ دستگاه و از سال آینده ۵۰ دستگاه دیزل ملی وارد خط تولید می شود و برای راه آهن، نیروی دریایی و نیروگاه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.
 
معاون وزیر دفاع با اشاره به تهیه نقشه راه بلند پروازانه در دیزل ملی گفت: باید به عنوان قطب و شهرک صنعتی در حوزه تولید دیزل ملی ادامه فعالیت دهیم و آمادگی حمایت از صنعتگران و صنایع مازندران را داریم.
 
وی تولید نیروگاه‌های 3 مگاواته و تولید دیزل هایی با گرید یورو ۴ در ناوگان اتوبوسرانی کشور را از دیگر برنامه هایی برشمرد که امسال نهایی می شود و گفت: تا امروز به توان ۱۳۰۰ اسب بخار رسیدم که افزایش آن تا دو هزار اسب بخار در دستور کار است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار