رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین:

تولید آثار فاخر و ماندگار باید در اولویت اقدامات کنگره شهدا قرار گیرد

سردار حق طلب با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در برگزاری کنگرهای شهدا گفت: تولید آثار فاخر و ماندگار باید در اولویت اقدامات کنگره شهدا قرار گیرد.
کد خبر: ۳۰۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰ - 01August 2018

تولید آثار فاخر و ماندگار باید در اولویت اقدامات کنگره شهدا قرار گیردبه گزارش دفاع پرس از قزوین، سردار «احمد حق طلب» عصر چهارشنبه در جلسه ای که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیشتر استانداران پس از برگزاری چنین همایش‌هایی اذعان داشته‌اند که بسیاری از مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان آن‌ها به برکت برگزاری این کنگره حل شده است.

به گفته وی، رویداد عظیمی در استان قزوین مورد پیگیری قرار گرفته که باید به مسئولان آن بابت توجه و عنایت به مسئله دفاع مقدس و شهدای گران‌قدر تبریک گفت.

سردار حق طلب با اشاره به توجه و عنایت مقام معظم رهبری به جایگاه شهدا، یادآور شد: ایشان در بیانات خود فرموده‌اند زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و جاماندگان از قافله شهدا نباید از اهمیت برگزاری این کنگره‌ها غافل شوند.

وی با بیان این سخن مقام معظم رهبری که فرموده‌اند رزق و روزی مردم ما از همین کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا است، ادامه داد: خوشبختانه در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت تا حدودی موفق بوده‌ایم که نشانه‌های آن آمادگی خیل عظیمی از جوانان برای دفاع از سرزمین سوریه و حرم اهل بیت (ع) بوده است.

وی با بیان اینکه امروز شهدای مدافع حرم هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشورمان و با بصیرت و روشنگری از انقلاب اسلامی دفاع جانانه می‌کنند، گفت: این مسئله بیانگر آن است که علی رغم تمامی تبلیغات سوء دشمنان، فرهنگ شهدا و ایثارگران تا حد زیادی به نسل جوان ما منتقل شده است.

این مسئول نظامی تصریح کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس نه تنها باید در حوزه امنیتی و دفاعی صورت بگیرد بلکه در تمامی ابعاد نیز باید شاهد انتقال این فرهنگ باشیم زیرا بسیاری از مشکلات کشور را می‌توان با این فرهنگ متعالی مرتفع کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: جانبازان و ایثارگران وحدت، برادری، همدلی، اعتماد به نفس، خودباوری و ازخودگذشتگی را در دوران جنگ تحمیلی به نمایش گذاشتند و امروز اگر مسئولان جامعه به آن‌ها آراسته باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

سردار حق طلب، سفرهای استانی مقام معظم رهبری را موضوعی هم وزن برگزاری کنگره ملی شهدا دانست و یادآور شد: این مهم وحدت و یکپارچگی را با چنین آیین‌هایی در استان‌ها زنده می‌کند.

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در برگزاری کنگرهای شهدا افزود: تولید آثار فاخر و ماندگار باید در اولویت اقدامات کنگره شهدا قرار گیرد و همچنین باید به مشارکت دادن مردم و صنوف مختلف توجه شود.

سردار حق طلب اضافه کرد: با توجه به برگزاری چهار کنگره ملی شهدا در استان‌های البرز، قزوین، خراسان و کرمان در سال جاری، از مسئولان برگزاری جلسات در نخستین کنگره شهدای البرز دعوت به عمل خواهد آمد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان گفت: بازسازی مزار شهدا از اساسی‌ترین کارهایی است که باید مورد توجه مسئولان برگزاری کنگره قرار گیرد زیرا این مکان‌ها از سوی مردم و ارادتمندان به شهدا روزانه مورد بازدید قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار