نماینده پوتین: روسیه دور ماندن متحدان سوریه از بلندی‌های جولان را برای رژیم صهیونیستی تضمین کرد

الکساندر لاورنتینف روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش با رژیم صهیونیستی به توافقی رسیده است که در آن دور نگه‌داشتن نیروهای متحد سوریه تا فاصله ۸۰ کیلومتری از مرز بلندی‌های جولان تضمین شده است.
کد خبر: ۳۰۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ - 01August 2018

نماینده پوتین: روسیه دور ماندن متحدان سوریه از بلندی‌های جولان را برای اسرائیل تضمین کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، الکساندر لاورنتینف نماینده ولادیمیر پوتین در امور سوریه به خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد که طبق این توافق، روسیه به رژیم صهیونیستی اسرائیل تضمین داده است تا نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه حداقل 80 کیلومتر از مرزهای جولان اشغالی فاصله داشته باشند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، لاورنتینف افزود که این توافق برای این حاصل شده تا اسرائیل تحریک نشود، ولی مشخص نکرد که چنین توافقی چه زمانی و برای چه مدت به دست آمده است.

به گفته وی، نیروهای مورد حمایت ایران با کمک روسیه اکنون تا فاصله 85 کیلومتری از منطقه مورد نظر عقب نشینی کرده اند.

اول مرداد ماه، یکی از مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم پیشنهاد روسیه مبنی بر دور نگه داشتن نیروهای ایرانی مستقر در سوریه حتی تا 100 کیلومتری بلندی‌های جولان را نیز رد کرده است.

طبق ادعای یک پایگاه خبری صهیونیستی، مقامات رژیم اسرائیل به روس‌ها گفته بودند که نه تنها با پیشنهادشان برای دور نگه داشتن ایران تا فاصله 100 کیلومتری از مرز بلندی‌های جولان مخالفت هستند، بلکه خواستار خروج کامل ایران از سوریه به همراه چهار شرط دیگر هستند.

بر اساس این گزارش،‌از قرار معلوم رژیم صهیونیستی اصرار دارد که خروج ایران از سوریه باید با موارد زیر همراه باشد: تمام سلاح‌های بردبلند باید از سوریه خارج شوند؛ تولید سلاح‌های دقیق متوقف شود؛ سلاح‌های دفاعی راهبردی برچیده و گذرگاه‌های مرزی سوریه با لبنان و همچنین مرز عراق و لبنان به منظور جلوگیری از قاچاق اسلحه به داخل سوریه بسته شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها