زمزمه دعای کمیل حجاج ایرانی در مکه

حجاج کشورمان، دعای کمیل را در حرم امن الهی زمزمه کردند.
کد خبر: ۳۰۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ - 03August 2018

زمزمه دعای کمیل حجاج ایرانی در مکهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجاج کشورمان پنجشنبه شب به‌صورت همزمان در هتل‌های محل اسکان خود در مکه دعای کمیل را قرائت کردند.

دعای کمیل حجاج ایرانی در سه هتل اصلی میدان، میزاب السابق و جدوی صدقی مکه مکرمه برگزار شد؛ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین پروانه در هتل میدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمیان در هتل میزاب‌السابق و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی در هتل جدوی صدقی سخنران پیش از دعای کمیل بودند.

حاج مهدی سماواتی نیز دعای کمیل را در هتل جدوی صدقی خواند؛ در سایر هتل‌های محل اسکان حجاج کشورمان نیز دعای کمیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی در این مراسم با اشاره به اینکه خضوع و خشوع در برابر خداوند عبادت است، گفت: اگر در هر کاری از خداوند اطاعت کرده، حرف‌شنوی داشته و مطیع خداوند باشیم، عبادت کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: قرآن و نماز خواندن و ذکر خدا گفتن یک نوع عبادت است اما بزرگ‌ترین نوع عبادت این است که بگوییم خدا بزرگ‌تر از آن است که ما بدان فکر می‌کنیم؛ ثواب این عبادت حتی از سجده در برابر خدا بیشتر است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام خمینی(ره) می‌فرماید که ثواب کسی که یک ساعت درباره خدا صحبت کند، از کسی که شصت سال نماز خوانده و روزه گرفته بیشتر است؛ پیامبر اسلام (ص) وائمه اینگونه بودند و همواره تلاش می‌کردند که مردم را با یاد خدا انس دهند.

قرائت قرآن و اجرای تواشیح از دیگر بخش‌های برنامه‌های حجاج کشورمان بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار