مروری بر عملیات نصر ۷؛

رزمندگان انتقام خون حجاج را از صدام گرفتند

رزمندگان در عملیات نصر ۷ ضربه‌های عظیمی را بر پیکر دشمن بعثی وارد کردند.
کد خبر: ۳۰۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ - 05August 2018

رزمندگان انتقام خون حجاج را از صدام و حامیانش گرفتندگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: به فاصله کمتر از یک هفته پس از جنایت هولناک آل‌­سعود در رابطه با کشتار حجاج که آوای برائت از مشرکین را سرداده بودند و گرفتار ضرب و شتم زادگان ابوسفیان­‌ها شدند، فرزندان همین موحدان راستین که از ایران اسلامی پیام مظلومین سراسر جهان را به کنگره عظیم حج منتقل کرده بودند، در جبهه­‌های حق علیه کفر حرکتی نو آغاز کردند. در پاسخ به شرارت­های توطئه‌­گران و طراحان فتنه در حج که از سوی آمریکای جنایت پیشه طراحی شده و با دست ناپاک دربار آل‌­سعود اجرا شد، رزمندگان در ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ۶۶ عملیات نصر ۷ را با رمز مبارک «یا زهرا سلام الله علیها» در غرب کشور آغاز کردند که منجر به آزادسازی چندین ارتفاع مهم در منطقه سردشت شد.

رزمندگان در این عملیات ضربه‌های عظیمی را بر پیکر دشمن بعثی وارد کردند.

رزمندگان در ساعات اولیه عملیات با عبور از میادین مین، تله‌­های انفجاری، سیم­‌های خاردار و پشت سرگذاشتن ارتفاعات صعب العبور منطقه با قوای دشمن درگیر شدند. ارتفاعات مهم منطقه از جمله ارتفاع  ۲۱۸۵ و ۲۳۰۴ از سلسله بلندی‌های «بلفت» در منطقه عملیاتی سردشت، ارتفاعات استراتژیک ۲۱۳۰ و  ۲۳۷۹ از ارتفاعات اصلی «دوپازا» در منطقه را آزاد کردند و بر فراز آن‌ها استقرار کامل یافتند. این ۲ ارتفاع از محور‌های تردد ضد انقلاب به شمار می­رفت که از آن عبور و مرور به خاک اسلامی و نیز جاسوسی برای صدام استفاده می­‌کردند.

در مرحله اول این عملیات ۲ گردان از تیپ ۱۸ و ۲ گردان از تیپ ۸۱ لشکر ۲۴ عراق به میزان صد درصد منهدم شد و بیش از ۲ هزار نفر از قوای بعثی کشته و زخمی شدند.

در این بخش از عملیات بیش از ۵۰ دستگاه از انواع خودرو و ۱۰ دستگاه تانک و نفربر دشمن بعثی منهدم شدند.

پس از موفقیت کامل در مرحله اول این عملیات پیروزمند، رزمندگان مرحله دوم آن را با فاصله کمتر از ۲۰ ساعت پس از مرحله اول با توکل به عنایات الهی در ساعت هشت شب همان روز در منطقه «قلعه دیزه» عراق آغاز کرده و ضمن کسب پیروزی‌­های چشمگیر دیگر، ضربات و ضایعات سنگینی به دشمن متجاوز وارد کردند.

رزمندگان به دنبال یک درگیری سنگین با عبور از انواع موانع ایذائی، میادین مین و پشت سرگذاشتن ارتفاعات صعب العبور منطقه موفق شدند ارتفاعات ۲۱۴۴ و ۲۱۳۰ از سلسله ارتفاعات «کانی بوغ» در عمق خاک عراق را آزاد کرده و همچنین جاده آسفالته «سردشت» به «قلعه دیزه» را نیز به تصرف خود درآورند.

در این عملیات پاسگاه مرزی  «بلفت» نیز آزاد شد و به کنترل کامل نیرو‌های ما درآمد. این مرحله از عملیات جهت تامین کامل ارتفاعات «دوپازا» و نیز تکمیل اهداف از پیش تعیین شده عملیات انجام گرفت و طی آن تیپ­های ۱۸ و ۸۱ لشکر ۲۴ عراق که ۲ گردان هر یک از آن‌ها در اولین مرحله منهدم شده بود به طور کامل و همچنین ۲ گردان از «دفاع الوطنی» تابع تیپ ۲۹ از لشکر ۲۴ عراق به میزان صد در صد منهدم شد.

در جریان درگیری این مرحله از عملیات ۲ هزار تن دیگر از قوای دشمن به هلاکت رسید و یا زخمی شدند که به این ترتیب شمار تلفات دشمن در ۲ مرحله به بیش از چهار هزار نفر رسید. همچنین با اسیر شدن شمار کثیری از قوای رژیم صدامی توسط رزمندگان، تعداد اسرای تخلیه شده به پشت جبهه به مرز ۲۵۵ تن رسید.

علاوه بر آن ۱۰ دستگاه تانک و نفربر و ۵۵ دستگاه خودروی نظامی دشمن درمانده منهدم و تعداد کثیری از سلاح­‌های مختلف سنگین و نیمه سنگین سالم به غنیمت رزمندگان درآمد.

در دنباله مرحله دوم عملیات نصر ۷  در تاریخ ۱۷ مرداد، ضمن یک درگیری سنگین با قوای دشمن ارتفاع ۱۸۷۳ در امتداد  «دوپازا» به تصرف رزمندگان در آمد و بیش از ۳۵۰ تن دیگر از قوای دشمن کشته و مجروح شد.

در این بخش از مرحله دوم عملیات نیز مقادیر زیادی از تجهیزات و ادوات دشمن به همراه چندین انبار مهمات و خودروی نظامی و انواع دستگاه­های مخابراتی منهدم شد.

پس از شکست مفتضحانه که دشمن از مواضع خود به عقب رانده شده و ارتفاعات استراتژیکی را از دست داده بود به خیال واهی برای بازپس گرفتن ارتفاعات، چند بار با جمع آوری باقیمانده نیرو‌های خود اقدام به پاتک­‌های مذبوحانه‌ای کرد که در هر بار با قبول تلفات و ضایعات بیشتری به عقب رانده شد.

در جریان این پاتک‌­ها سه گردان از تیپ ۹۷ پیاده، یک گردان کماندوئی از لشکر  ۲۴ و ۲ گردان از نیرو‌های دفاع ملی ارتش بعث به میزان صددرصد منهدم شدند و کلیه نفرات آن کشته، زخمی و یا به اسارت در آمدند. در جریان دفع این پاتک همچنین مقادیر متنابهی خمپاره­‌انداز، تیربار، آرپی‌­جی و سلاح­‌های سبک نیرو‌های بعثی منهدم و یا سالم به غنیمت رزمندگان درآمد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار