استاندار خراسان رضوی:

باید از ظرفیت اعیاد و مناسبت‌ها برای تقویت نشاط جامعه استفاده شود

استاندار خراسان رضوی گفت: باید از ظرفیت اعیاد و مناسبت‌ها برای تقویت شادی و نشاط منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی استفاده شود.
کد خبر: ۳۰۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ - 06August 2018

باید از ظرفیت اعیاد و مناسبت ها برای تقویت نشاط جامعه استفاده شودبه گزارش دفاع پرس از مشهد، «علیرضا رشیدیان» بعد از ظهر دوشنبه در یازدهمین جلسه اتاق گفت‌وگوی دولت و تشکل‌های فرهنگی و هنری خراسان رضوی اظهار داشت: باید از ظرفیت مناسبت‌ها و اعیاد پیش رو از جمله دهه ولایت بر تقویت نشاط و شادابی مومنانه که با فرهنگ ایرانی و اسلامی منطبق است، استفاده شود و این شادی منطبق با اصول، تعارضی با ارزش‌های الهی و انسانی ندارد.

وی افزود: با توجه به جایگاه بی‌نظیر فرهنگ و ادب خراسان در کشور و گستره نفوذ تاریخی آن در منطقه باید از این ظرفیت بیشتر بهره برده و بیش از پیش بزرگان و ظرفیت‌های این خطه معرفی شوند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هنرمندان و فرهیختگان معاصر به عنوان جانشینان بزرگانی چون «فردوسی» و »عطار» هستند و ما مدیون بزرگان ادب و فرهنگ این دیار هستیم و باید دین خود را نسبت به آنان ادا کنیم.

وی گفت: هدف از تشکیل این اتاق، انتقال تجارب تشکیل اتاق گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و نیز ظرفیت‌سازی برای دیده و شنیده شدن و بهره‌مندی همه جامعه از هنر در قالب نشست‌های ادبی، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و گنجینه‌های هنری است.

وی تاکید کرد: توسعه چرخه تولید فرهنگی از مرحله تولید تا تکثیر و ارائه به مخاطبان از هر گروه سنی و جنسی به تناسب نیاز، سلیقه و ذائقه آنان از جمله ضروریات است.

رشیدیان ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی صرفا به حوزه صنعت و کشاورزی محدود نمی شود بلکه در بخش های خدماتی و هنری نیز مصداق پیدا می کند.

وی گفت: در حوزه حمایت از هنرمندان خراسانی به ویژه اهالی تئاتر استان و تامین فضا برای تمرین و اجرای آنها دستگاه ها در این حوزه همکاری خوبی دارند ولی در عین حال مجموعه های دولتی و عمومی در سطح استان و ۲۸ شهرستان نسبت به شناسایی فضاها و سالن هایی دارای قابلیت اجرای تئاتر اقدام و بعد از معرفی و هماهنگی های مربوطه برای استفاده هنرمندان و اجراهای دوره ای تئاتر در استان مورداستفاده قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در حوزه سوغات زائر در کنار کالاهایی مثل زعفران، نبات، زرشک می توان از تولیدات فرهنگی و هنری به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار