سردار رحیمی خبر داد؛

کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی در تهران بزرگ

رئیس پلیس پایتخت از کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی در شهر تهران در چهار ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ - 07August 2018

کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی در تهران بزرگبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» رییس پلیس تهران بزرگ در جمع اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: یکی از اولویت‌های پلیس گذر از روش‌های سنتی و بهره‌گیری از دانش اجتماعی در انجام ماموریت‌هاست.

وی افزود: جامعه‌محوری و مردم‌محوری جزو اهداف پلیس است و لازم است فعالیت‌های پلیس با علوم جدید تطابق داده شود تا به نتایج بهتری در ماموریت‌ها دست پیدا کنیم.

سردار رحیمی همچنین گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای بین پلیس راهور تهران بزرگ و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به امضا رسید که مفاد این تفاهم‌نامه در حوزه‌های سنجش اثربخشی طرح ترافیک در مناطق تهران بزرگ، بررسی وضعیت سرویس مدارس در استان تهران، ارتقا فرهنگ ترافیک و پیشگیری و کاهش وقوع جرایم است.

رییس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: یکی از مشکلات جدی ما عمل نکردن به قوانین و مقررات است که آمار فوتی‌ها نشان دهنده این موضوع است. متاسفانه عامل «انسان» در تصادفات نقش مهمی دارد که امیدواریم با انجام تحقیقات علمی و پژوهشی و عمل به یافته‌ها و نتایج آن تحقیقات، شاهد کاهش تصادفات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظر‌سنجی‌های انجام شده، خوشبختانه پلیس تهران بزرگ در بین دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان رتبه نخست رضایت‌مندی را کسب کرده است.

سردار رحیمی گفت: برنامه‌هایی برای تحقق انظباط اجتماعی در تهران بزرگ با محوریت پلیس راهور پیش‌بینی شده که امید است در هفته آینده با همکاری سایر پلیس‌های تخصصی این برنامه‌ها اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: در 4 ماه نخست سال جاری، تلفات حوادث رانندگی 10 درصد کاهش یافته است.

سردار رحیمی عنوان کرد: در طرح انظباط اجتماعی افسرانی که برگ جریمه دارند رتبه‌بندی می‌شوند و اگر افسری به اشتباه راننده‌ای را جریمه کند با او برخورد خواهد شد.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه 20 نوع تخلف حادثه‌خیز داریم، گفت: در 4 ماه اول امسال در برخورد با تخلفات حادثه‌خیز افزایش 12 درصدی داشتیم. برخورد با تخلفات حادثه‌خیز در شب از ساعت 22 آغاز و تا 3 صبح ادامه خواهد داشت؛ در این طرح با موتورسیکلت‌های سنگین هم برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع سرویس مدارس یکی دیگر از اولویت‌های پلیس است، گفت: در حال حاضر 25 هزار سرویس مدرسه در تهران وجود دارد که از این تعداد 16 هزار سواری و مابقی ون، اتوبوس و مینی‌بوس است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در طرح انظباط اجتماعی تمامی رانندگان سرویس‌های مدارس باید با مراجعه‌ به پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه خود آموزش‌هایی که پلیس مشخص کرده را فرا بگیرند تا بتوانند آرم سرویس مدرسه دریافت کنند؛ ارائه این آموزش‌ها از ماه آینده شروع خواهد شد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه 35 هزار خودرو و موتورسیکلت به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان توقیف هستند، گفت: همزمان با دهه ولایت و با تشکیل واحد رسیدگی به اعتراضات وسایل نقلیه توفیقی در مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، رانندگان می‌توانند با حضور در این قرارگاه و با توجه به مبلغ جریمه خودرو و نوع آن، جریمه خود را به صورت اقساط پرداخت کنند؛ این طرح از یک شهریور شروع و تا هشتم شهریور ادامه دارد.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: آمار کشته‌ها در سال گذشته بالا بوده است و تمام تلاش پلیس این است که این آمار کاهش یابد و مردم و رانندگان باید با ما همکاری کنند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه پلیس با رانندگانی که پلاک خودرو خود را مخدوش می‌کنند تا وارد طرح ترافیک شوند چه برخوردی خواهد داشت، بیان کرد: کسانی که پلاک خودرو خود را مخدوش کنند به مراجعه قضایی معرفی می‌شوند و بین 6 ماه تا 2 سال به زندان خواهند رفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها