عزت‌الله ضرغامی:

جامعه اسلامی بیش از هر جامعه دیگر نیازمند نظارت است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جامعه اسلامی بیش از هر جامعه دیگری نیازمند نظارت است و کشور با نظارت به اهداف خود می رسد.
کد خبر: ۳۰۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ - 07August 2018

جامعه اسلامی بیش از هر جامعه دیگر نیازمند نظارت استبه گزارش  دفاع پرس از ایلام، «سید عزت‌الله ضرغامی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، صبح امروز در همایش فعالان رسانه‌ای استان ایلام که به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ایلام شهر مقاومت و آینه‌ای از تاریخ تمدن و هویت ایرانی ماست.

 وی با بیان اینکه ایلام شهر مرزداران و ایثارگران مقاوم است، ابراز کرد: مردم استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس افتخار آفرینی کردند، بیش از سه هزار شهید و ۱۱ هزار جانباز و ایثارگر دارد که این‌ ها همه نشان از هویت، غیرت و مردانگی این مردمان است.

 ضرغامی، در ادامه با اشاره به عظمت مراسم بزرگ اربعین حسینی در استان ایلام، گفت: مردم استان ایلام در ایام اربعین حسینی از زوار حسینی استقبال و پذیرایی می‌کنند و افتخار دارند که میزبان زوار عتبات عالیات هستند.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سطح کشور، یادآور شد: در این جشنواره که از طرف بسیج رسانه برگزار می‌شود به‌ عنوان سخنران حضور داشتم و در آن از رسانه طراز انقلاب اسلامی صحبت شد و تصمیم بر این شد تا به این موضوع توجه ویژه ای شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارهای رسانه مسئولیت نظارتی آن است، تصریح کرد: بحث نظارت در رسانه از یک محوریت و برجستگی شاخص برخوردار است و باید گفت که اگر هدف از قیام امام حسین (ع) امر به‌ معروف و نهی از منکر بود، امروز این اصل فراموش‌ شده در جامعه توسط خبرنگاران رسانه‌های گروهی بیان می‌شود.

 ضرغامی با تأکید بر اینکه مردم از طریق رسانه نظارت خود را انجام می‌دهند، افزود: برای اداره سازمان‌ها، نظارت و کنترل مهم‌ترین شاخص هر سازمان به شمار می‌رود، به‌ طوری‌ که اگر همه امور درست باشد اما نظارت و کنترل در یک سازمان نباشد آن سازمان حتماً با شکست مواجه خواهد شد.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اهمیت نظارت در جامعه اسلامی بیش از هر جامعه‌ای دیگر است، خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی بیش از هر جامعه دیگری نظارت می‌خواهد، کشور با نظارت به اهداف خود و مردم نیز به مطالباتشان می‌رسند.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی اگر نظارت صحیح نباشد، فساد و مشکلات زیادی گریبان گیر جامعه می‌شود و نام اسلام خدشه‌دار می‌شود. اگر مسئولی به نام اسلام به مسئولیتی رسیده باشد و دچار فساد شود، ارزش‌های اسلامی در جامعه دچار خدشه خواهد شد که باید برخورد جدی صورت گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به اینکه رسانه‌ها در اعتقاد و باور مردم بسیار تأثیرگذار هستند، بیان کرد: کار رسانه‌ای باید صادقانه، بدون ترس و مشی کارمندی باشد، نظارت‌ها باید شجاعانه باشد و معتقدم هدف‌گذاری باید اصولاً در حد توانمندی باشد.

 وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران ناظر بر نظارت عمومی هستند، گفت: امروز کار در رسانه، مسئولیتی بسیار سنگین است و افرادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید اجتهاد رسانه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار