مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان بوشهر:

نیروگاه اتمی بوشهر نقش بزرگی را در پشتیبانی از جنگ ایفا کرد

سردار «غلام‌علی کفاش» گفت: نیروگاه اتمی بوشهر از جمله مکان‌هایی است که مانند جزیره خارگ در طی هشت سال دفاع مقدس مورد تهاجم قرار گرفته است و در زمان جنگ تحمیلی با اهداء تجهیزات مهندسی، نقش بزرگی در پشتیبانی جنگ را ایفا کرده است.
کد خبر: ۳۰۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ - 08August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، سردار «غلام‌علی کفاش» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، در دیدار با «محمود جعفری» مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر، اظهار داشت: دانش‌نامه دفاع مقدس استان بوشهر در حال گردآوری و تدوین است که یکی از مدخل‌های این دانش‌نامه نیروگاه اتمی بوشهر خواهد بود.

وی به نقش استان بوشهر در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: نیروگاه اتمی بوشهر از جمله مکان‌های است که مانند جزیره خارگ در طی هشت سال دفاع مقدس مورد تهاجم قرار گرفته است و در زمان جنگ تحمیلی با اهداء تجهیزات مهندسی، نقش بزرگی در پشتیبانی جنگ را ایفا کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر به اهمیت احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان بوشهر اشاره و خاطرنشان کرد: اسنادی متعددی جهت نمایش و ارائه در این مرکز جمع‌آوری شده است.

سردار کفاش افزود: ۲۹ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و ویژه‌امه معبر با موضوع دفاع مقدس آماده چاپ است.

نیروگاه اتمی بوشهر با اهداء تجهیزات مهندسی نقش بزرگی در پشتیبانی جنگ را ایفاء نمود

در ادامه این دیدار، مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر نیز با بیان این‌که ۲۷ آبان‌ماه سال ۱۳۶۶ نیروگاه اتمی بوشهر مورد تهاجم هوایی واقع شد، تصریح کرد: در طی بمباران ضمن صدمات شدید به نیروگاه وارد شد و ۱۶ نفر از پرسنل که دست از کار و تلاش و خدمت به میهن نمی‌کشیدند در این حمله هوایی به شهادت رسیدند.

دکتر «محمود جعفری» با بیان این‌که ۴ نفر از کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل به شهادت رسیده‌اند، اظهارداشت: آثار مکتوب و تصاویر از این بمباران وجود دارد که آن‌ها را در اختیار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ساختمان‌هایی در نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد که آثار بمباران متجاوزان هنوز بر پیکره آن وجود دارد و ما همچنان جهت یادآوری تهاجمات دشمنان از آن حفاظت و نگهداری می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها