بیانیه اداره کل حفظ آثار مازندران به مناسبت روز خبرنگار؛

خبرنگاران میدان جنگ نرم دشمن را خالی نگذارند

در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران آمده است: خبرنگاران سنگرهای حماسه در مرزهای ناپیدای میدان جنگ نرم را خالی نکنند و با سلاح قلم، عملیات جنگ روانی دشمن را به شکست بکشانند.
کد خبر: ۳۰۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ - 08August 2018
خبرنگاران با سلاح قلم میدان جنگ نرم دشمن را خالی نکنندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» که روز «خبرنگار» نامگذاری شد، بیانیه ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: هفدهم مرداد ماه بهانه ای است تا یادی کنیم از افسران جنگ نرم و قلم به دستانی که با نام «خبرنگار» بر صفحات کاغذ، حقایق می نگارند.

این روز که یادآور حماسه ماندگار شهید «محمود صارمی» در مزارشریف افغانستان است بهترین فرصت برای تقدیر از فعالان عرصه خبر است که با سلاح قلم می کوشند تا زوایای پنهان، ناگفته ها و دردهای جامعه را بازگو کنند.

خبرنگارانی که تعهد، شجاعت، صداقت و امانتداری در وجودشان نقش بسته و این ویژگی ها نماد حق گویی، حق محوری و حق طلبی است که ریشه در اعتقادات شان دارد.

نقش خبرنگار در روزگاری که به نام اطلاع رسانی و ارتباطات نام گرفته، بیش از همه مورد توجه است؛ چرا که این خبرنگاران هستند که اخبار و اطلاعات را در سریع ترین زمان ممکن به گوش مردم می رسانند.

بدون شک رسالت خطیر آگاهی بخشی که روی دوش خبرنگاران است، آنها را به سمتی سوق می دهد که نقش صحیح خود را در جامعه ایفا کنند.

در این میان نباید نقش خبرنگارانی که در هشت سال دفاع مقدس عشق را معنی کردند نادیده گرفته شود؛ چرا که آنان قهرمانان حماسه آفرین لحظات پر التهاب جنگ و خطر هستند.

قهرمانانی که نامشان در لحظه لحظه حماسه های بی بدیل مردان جهاد و مقاومت جریان دارد. آنان که روایتگر صحنه های عشق آفرینی فرزندان این سرزمین بودند.

خبرنگارانی که در میدان رزم، شهادت را انتخاب کردند تا خبر شوند و در دل تاریخ، ماندگار. همانان که با قلم و اندیشه حماسی شان، بر خطوط مقدس کتاب هشت سال دفاع مقدس، خندیدند و حماسه شدند.

و اینک که استکبار جهانی پا در میدان جنگ نرم گذاشته، حضور حماسه گونه خبرنگارانی را می طلبد تا با قدرت و قوت هر چه تمام تر و با هدف پیروزی، نسبت به آگاهی بخشیدن و بصیرت دهی به مردم قدم برداشته و سنگرهای این حماسه در مرزهای ناپیدای این میدان را خالی نکنند تا با سلاح قلم، عملیات جنگ روانی دشمن را به شکست بکشانند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره خبرنگار شهید «محمود صارمی»، یاد و خاطره بیش از 20 خبرنگار شهید استان مازندران را گرامی داشته و روز خبرنگار را به خبرنگاران عرصه اطلاع رسانی و خبر بالاخص خبرنگاران حوزه دفاع مقدس تبریک عرض می کند.

انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار