به گزارش دفاع پرس از لرستان، «حبیبالله خجستهپور» معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در این شهرستان اظهار داشت: هیچ مدیری حق ندارد پیش از استفاده از ابزار جوابیهنویسی از خبرنگار یا رسانهای شکایت کند.
وی رعایت صداقت و شجاعت را وظیفه خبرنگاران در انتشار و انعکاس اخبار برشمرد و عنوان کرد: با استفاده از دو ابزار صداقت و شجاعت میتوان از مسؤولان و مدیران مطالبهگری کرد و در راستای اعتلای فرهنگ جامعه کوشید.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: وظیفه مدیران این است که شب و روز خود را وقف خدمت به مردم و پاسخگویی به مطالبات آنها کرده و حقایق را بگویند، وظیفه مردم نیز این است که دودستگی و چند دستگیها را کنار گذاشته و وحدت و برادری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
خجستهپور ادامه داد: البته در این میان اصطکاکهایی بین مردم و مدیران، مدیران و مجموعه مردم و مدیران و رسانهها و خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان ایجاد میشود.
وی با تاکید بر اینکه با گسترش ابزارهای اطلاعرسانی باید صحت اخبار و تلاش در راستای راستیآزمایی آنها هم افزایش یابد، بیان داشت: گاه خبر یا اخباری بدون راستیآزمایی برای دهها، صدها و گاه هزاران نفر ارسال میشود، حال آنکه بعد میبینیم که اصل خبر صحت نداشته است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: در این صورت تکلیف اذهان عمومی و افرادی که اخبار کذب را دیده و باور کردهاند چیست؟
خجستهپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیان پارهای از مشکلات، انتقادات و مطالبات از سوی نمایندگان و فعالان رسانهای شهرستان بروجرد اظهار کرد: مطالبات عنوان شده تنها درصد بسیار کمی از خواستهها و مطالبات به حق خبرنگاران است.
وی در پاسخ به یکی از گلایهها مبنی بر طرح شکایت برخی مدیران از فعالان رسانهای بیان کرد: مسؤولان در وهله اول باید بدانند که شیوه برخورد ما در مقابل اتفاقات باید منطبق بر قانون باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان تاکید کرد: تا زمانی که ظرفیت قانونی به نام جوابیهنویسی وجود دارد، چرا باید مدیران از ابزار شکایت علیه خبرنگاران استفاده کنند.
خجستهپور تصریح کرد: استفاده از این ابزار بر علیه خبرنگاران به عنوان ریههای جامعه باید آخرین راه و بلکه راهی باشد که هیچگاه از آن استفاده نمیشود، بنابراین اینکه برخی مدیران پیش از استفاده از ابزار جوابیه اقدام به شکایت از خبرنگاران میکنند، یعنی ریگی به کفش دارند که به سمت شکایت و قوه قهریه میروند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ مدیری حق ندارد پیش از ارسال جوابیه از هیچ رسانهای شکایت کند، افزود: درصورتیکه جوابیه ارسال شد و نسبت به درج آن اقدام نشد و یا رسانه بر حرف کذب خود پافشاری کرد، آنگاه میتوان از ابزار شکایت استفاده کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: البته با شناختی که از فعالان رسانهای بروجرد وجود دارد، بعید است که نسبت به نشر اکاذیب اقدام کنند.
انتهای پیام/