معاون استاندار لرستان:

خبرنگاران ریه‌های جامعه هستند

«حبیب الله خجسته پور» گفت: خبرنگاران به عنوان ریه‎های جامعه هستند بر همین اساس شکایت از آن‌ها باید آخرین راه و بلکه راهی باشد که هیچ‎گاه از آن استفاده نمی‎شود.
کد خبر: ۳۰۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ - 08August 2018

خبرنگاران به عنوان ریه های جامعه هستندبه گزارش دفاع پرس از لرستان، «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در این شهرستان اظهار داشت: هیچ مدیری حق ندارد پیش از استفاده از ابزار جوابیه‌نویسی از خبرنگار یا رسانه‎ای شکایت کند.

وی رعایت صداقت و شجاعت را وظیفه خبرنگاران در انتشار و انعکاس اخبار برشمرد و عنوان کرد: با استفاده از دو ابزار صداقت و شجاعت می‎توان از مسؤولان و مدیران مطالبه‎گری کرد و در راستای اعتلای فرهنگ جامعه کوشید.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: وظیفه مدیران این است که شب و روز خود را وقف خدمت به مردم و پاسخگویی به مطالبات آن‎ها کرده و حقایق را بگویند، وظیفه مردم نیز این است که دودستگی و چند دستگی‎ها را کنار گذاشته و وحدت و برادری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خجسته‌پور ادامه داد: البته در این میان اصطکاک‎هایی بین مردم و مدیران، مدیران و مجموعه مردم و مدیران و رسانه‎ها و خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان ایجاد می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه با گسترش ابزارهای اطلاع‎رسانی باید صحت اخبار و تلاش در راستای راستی‎آزمایی آن‎ها هم افزایش یابد، بیان داشت: گاه خبر یا اخباری بدون راستی‎آزمایی برای ده‎ها، صدها و گاه هزاران نفر ارسال می‎شود، حال آنکه بعد می‎بینیم که اصل خبر صحت نداشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: در این صورت تکلیف اذهان عمومی و افرادی که اخبار کذب را دیده و باور کرده‎اند چیست؟

خجسته‎پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیان پاره‌ای از مشکلات، انتقادات و مطالبات از سوی نمایندگان و فعالان رسانه‎ای شهرستان بروجرد اظهار کرد: مطالبات عنوان شده تنها درصد بسیار کمی از خواسته‎ها و مطالبات به حق خبرنگاران است.

وی در پاسخ به یکی از گلایه‎ها مبنی بر طرح شکایت برخی مدیران از فعالان رسانه‎ای بیان کرد: مسؤولان در وهله اول باید بدانند که شیوه برخورد ما در مقابل اتفاقات باید منطبق بر قانون باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان تاکید کرد: تا زمانی که ظرفیت قانونی به نام جوابیه‎نویسی وجود دارد، چرا باید مدیران از ابزار شکایت علیه خبرنگاران استفاده کنند.

خجسته‌پور تصریح کرد: استفاده از این ابزار بر علیه خبرنگاران به عنوان ریه‎های جامعه باید آخرین راه و بلکه راهی باشد که هیچ‎گاه از آن استفاده نمی‎شود، بنابراین اینکه برخی مدیران پیش از استفاده از ابزار جوابیه اقدام به شکایت از خبرنگاران می‎کنند، یعنی ریگی به کفش دارند که به سمت شکایت و قوه قهریه می‎روند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مدیری حق ندارد پیش از ارسال جوابیه از هیچ رسانه‎ای شکایت کند، افزود: درصورتیکه جوابیه ارسال شد و نسبت به درج آن اقدام نشد و یا رسانه بر حرف کذب خود پافشاری کرد، آنگاه می‎توان از ابزار شکایت استفاده کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: البته با شناختی که از فعالان رسانه‎ای بروجرد وجود دارد، بعید است که نسبت به نشر اکاذیب اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار