در خطبه نماز عید قربان

هنیه: سلاح مقاومت قابل چانه‌زنی نیست/ بازسازی غزه استراتژی حماس است

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در خطبه نماز عید قربان اعلام کرد که راه مقاومت تا آزادسازی کامل فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد و سلاح مقاومت نیز قابل چانه زنی نیست.
کد خبر: ۳۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱ - 04October 2014

هنیه: سلاح مقاومت قابل چانه‌زنی نیست/ بازسازی غزه استراتژی حماس است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس ، «اسماعیل هنیه» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» صبح روز شنبه در خطبه نماز عید قربان که در ورزشگاه «یرموک» غزه برگزار شد، گفت که حماس با ادامه مقاومت خود پیروزی بر رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه را تقویت و تثبیت خواهد کرد.

نخستوزیر سابق دولت منتخب حماس در نوار غزه گفت: حماس به تولید و پیشرفت سلاح مقاومت تا آزادسازی فلسطین همچنان با تمام قوا به تلاش خود ادامه خواهد.
 
بر اساس گزارش «القدس العربی»، هنیه با اشاره به ادامه مذاکرات آتشبس در قاهره، ضمن اعلام احترام حماس به مذاکرات و توافقات صورت گرفته، چانهزنی درباره سلاح مقاومت را مردود اعلام کرد و گفت: حماس به هیچوجه اجازه نمیدهد که بر سر سلاح مقاومت چانهزنی شود و سلاح مقاومت فقط به سوی رژیم اشغالگر اسرائیلی گرفته خواهد شد.
 
نائب رئیس دفتر سیاسی حماس سپس تصریح کرد که حماس معتقد به استراتژی همکاری با تمامی کشورهای عربی و اسلامی و جامعه بینالمللی است که در کنار فلسطین ایستادهاند.
 
هنیه  در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم محاکمه سران رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ علیه غزه و ارتکاب جنایات جنگی تأکید کرد و گفت که حماس از تلاش برای کشاندن رژیم صهیونیستی به دادگاه جنایات کیفری بینالملل دست برنمیدارد. او سپس خواهان پیوستن فلسطین به این دادگاه شد.
 
هنیه در ادامه گفت: از مهمترین استراتژیهایی که حماس در مرحله کنونی در پیش گرفته است بازسازی غزه و کم کردن از درد و رنج مردمی غزه است که خانه و کاشانه خود را در جنگ از دست دادهاند.
 
این عضو جنبش حماس سپس افزود که پیروزی که مقاومت در غزه به دست آورد توازن قدرت به منطقه را بازگرداند و از دولتهای عربی و اسلامی خواست برای اتحاد و پایان خونریزی در جوامع عربی تلاش کنند و به درگیریهای مذهبی دامن نزنند، تا از این درگیریها به عنوان پوششی برای درگیری نهائی با اسرائیلی که قدس، مسجدالاقصی و فلسطین را اشغال کرده است استفاده نشود.
 
جنگ 50 روزه اخیر غزه باعث شهادت 2159 فلسطینی، مجروحیت 11 هزار نفر و تخریب 9 هزار منزل به صورت کلی و 8 هزار منزل دیگر به صورت جزئی در نوار غزه شد.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار