حسینی تاکید کرد؛

ضرورت بررسی نقش «ارز دیجیتال» در آینده اقتصاد کشور

رئیس گروه منابع و اقتصاد دفاعی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی بر لزوم بررسی مورد اعتماد بودن «ارز دیجیتال» و نقش آن در اقتصاد جهان و کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ - 09August 2018

ضرورت بررسی نقش «ارز دیجیتال» در آینده اقتصاد کشوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «شمس الدین حسینی» رئیس گروه منابع و اقتصاد دفاعی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در همایش تخصصی «فن‌آوری بلاک‌چین، پول‌های مجازی و دفاع اقتصادی» اظهار داشت: موضوع «بیت‌کوین» تا 6 ماه پیش در بین مسئولان بسیار پر تب و تاب بود و واکنش‌های زیادی نسبت به آن داشتند، اما باید توجه داشت که این موضوع از بین نرفته و مساله تمام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در این همایش و دیگر همایش‌ها و محافل دانشگاهی به موضوع «ارز دیجیتال» پرداخته شود و چیستی آن در عمل به خوبی تببین شود. سوال اصلی هم این است که آیا می‌توان به «ارز دیجیتال» اعتماد کرد یا اینکه این موضوع نیز همچون «دلار» پشت‌ پرده‌هایی دارد که نتیجه آن تسلط بر اقتصاد جهان خواهد بود.

حسینی بیان کرد: آمریکا به واسطه دلار در مدیریت جهان و اروپا دخالت کرد و امروزه بخش عمده‌ای از سهام کشورهای اروپایی مربوط به آمریکایی‌هاست و از این رو نباید انتظار داشت که در موضوع تحریم، اروپایی‌ها بتوانند مستقل عمل کنند.

رئیس گروه منابع و اقتصاد دفاعی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی عنوان کرد: همچنین لازم است تا بررسی شود که «ارز دیجیتال» چه تاثیری بر اقتصاد کشور و نقدینگی خواهد گذاشت و باید دانست که آینده اقتصاد کشور و امن بودن آن نیازمند شناخت مناسب این پدیده و پیامدهای آن است.

حسینی گفت: کارشناسان اقتصادی و متخصصان فنی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت دارند باید در این زمینه دست به دست هم بدهند تا استراتژی را برای سیاست‌گذاران اقتصادی و پولی مشخص کنند.

وی در پایان برگزاری همایش تخصصی «فن‌آوری بلاک‌چین، پول‌های مجازی و دفاع اقتصادی» را در راستای همایش «اقتصاد دفاع» عنوان کرد و گفت: همایش اقتصاد دفاع با دو هدف تامین منابع مالی دفاع و امنیت اقتصادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار