معاون وزیر دفاع:

ایران و عراق برای مقابله با تروریسم هماهنگ هستند

معاون وزیر دفاع ایران تاکید کرد: با توجه به تعامل بین ایران و عراق پیش‌بینی شده است که اگر تعرضی توسط داعش و دیگر جریان‌های تروریستی به حریم‌های امنیتی و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرید با هماهنگی و همکاری بغداد اقدام‌های قاطعی از سوی ایران برای مقابله با تهدیدها انجام شود.
کد خبر: ۳۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ - 05October 2014

ایران و عراق برای مقابله با تروریسم هماهنگ هستند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار رضا طلایی نیک معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع، در گفتوگو با  برنامه «من طهران»شبکه العالم با تاکید بر آمادگی ایران برای مقابله با هرگونه تعرض، اظهار کرد: هر ناامنی که در اطراف ایران و یا در منطقه اتفاق بیافتد ما از آن ناخشنود هستیم و امنیت ایران را در پیوند با امنیت منطقه میدانیم.

معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران افزود: امنیت منطقهای ایجاب میکند که ما هر جریانی که ماهیت تروریستی دارد و منطقه را ناامن میکند چه گروههای تروریستی، چه کشورهای فرامنطقهای که در منطقه دخالت میکنند و چه صهیونیستها را رصد کنیم.

وی تاکید کرد: اگر تهدیدها به مرزها و یا به پایگاههای اعتقادی ما مانند عتبات عالیات نزدیک شود، قطعاً کمکها و اقدامهای خودمان را برای مقابله با جریان داعش و یا هر جریان تروریستی دیگر با هماهنگی دولتهایی که این رویدادها در آن اتفاق افتاده است، انجام خواهیم داد.

معاون وزیر دفاع ایران خاطرنشان کرد: تمام فعالیتهای ما با هماهنگی و همکاری دولتهای عراق و سوریه انجام میشود.

طلایی نیک درباره ائتلاف بهاصطلاح ضد داعش در منطقه گفت: هدف و نوع عملکردی که ائتلاف در مقابل داعش و جریانهای تروریستی دارد مشکوک است، چون از قبل مشخص بود که داعش و جریانهای تکفیری تروریستی وجود دارند، اما چرا حالا ائتلاف به فکر مبارزه با تروریستها افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورهایی که در ائتلاف هستند، خودشان در ارائه انواع کمکهای مالی و تسلیحاتی به داعش نقش داشتهاند، پس چگونه میتوان باور کرد که میخواهند با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

معاون وزیر دفاع ایران افزود: کشورهایی که حامی داعش و تروریسم در منطقه بودهاند برای فرار از پاسخگویی درباره علت حمایت خود از تروریستهای عراق و سوریه و بازسازی چهره منفی خود نزد ملتهای جهان اکنون دست به یک عملیات نمایشی هوایی زدهاند.

وی ائتلاف ضد داعش را حرکتی سیاسی برای فرار از پاسخگویی دولتهای حامی تروریسم و تحت فشار افکار عمومی در جهان غرب، ذکر کرد و گفت: نوع اهدافی که توسط نیروهای ائتلاف بمباران میشود نشان میدهد که این عملیات هم مشکوک است؛ چراکه فقط به داعش حمله نکردهاند بلکه در برخی جاها مردم آسیب دیدهاند و در مناطقی هم به تاسیسات حیاتی کشورهای سوریه و عراق حمله شده است.

سردار طلائی نیک افزود: با توجه به اینکه اخیراً به تاسیسات نفتی سوریه حمله شد و در عراق هم مردم غیرنظامی آسیب دیدند، غیرواقعی بودن عملیات علیه داعش و تروریستها آشکار است و به نظر میرسد بیشتر اهداف تبلیغاتی دنبال میشود.

معاون وزیر دفاع ایران یادآور شد: اگر ریشهها و خاستگاه اولیهای که داعش و جریانهای تکفیری از آنجا پرورش یافتند، آموزش دیدند، تأمین، مجهز و مسلح شدند، قطع شود داعش و جریانهای تروریستی از بین میروند.

طلایی نیک با بیان اینکه جریانهای تروریستی و تکفیری با توجه به ماهیت مزدوری، برای ایجادکنندگان و حامیان آن تاریخمصرف دارند، گفت: با حملات هوایی نمایشی ائتلاف، داعش از بین نمیرود بلکه خشکاندن ریشهها و سرچشمههای اصلی حمایت از داعش میتواند این گروه تروریستی را از بین ببرد.

وی با اشاره به موفقیتهای دولتها، ارتش و مردم عراق و سوریه در مبارزه با داعش و نگرانی حامیان تروریستها از این روند، تصریح کرد: روندی که در عراق و سوریه طی میشود روند غلبه برداعش و تروریستها با کمکهای متقابل مردم، ارتش و دولت است و به نظر میرسد یکی از علتهای تشکیل ائتلاف ضد داعش این بود که آمریکا و متحدان آن نمیخواستند در این شرایط شکست خورده و غیر سهیم در عملیات باشند.
 
معاون وزیر دفاع ایران تاکید کرد: آمریکا و متحدان آن مطمئن شدند داعش و گروههای تروریستی نمیتوانند به اهدافشان دست یابند، لذا با جدا شدن ظاهری از جریانهای تروریستی، دست به تشکیل ائتلاف زدند تا بعداً بتوانند خودشان را از جنایتهای داعش مبری و جدا کردند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار