استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه پایلوت مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار گیرد

«هوشنگ بازوند» گفت: شرایط ویژه کرمانشاه ایجاب می کند به عنوان یک استان پایلوت در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۳۰۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ - 12August 2018

کرمانشاه پایلوت مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار گیرد به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه امروز در نشست کار گروه اجتماعی استان که با حضور «رستم وندی» معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی کشور برگزار شد، اظهار داشت: مباحث اجتماعی را وزیر کشور با یک حساسیت ویژه و به عنوان یک اولویت اصلی دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه عدم توفیق در مبارزه با آسیب های اجتماعی می تواند کشور را با یک بحران جدی روبرو کند، افزود: خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت با یک درایت و دور اندیشی و با یک عزم جدی در عرصه مقابله و کاهش معضلات اجتماعی ورود کرده اند.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد نشاط اجتماعی با استفاده از پتانسیل های موجود در حوزه های فرهنگ، هنر و ورزش است.

بازوند با اشاره به اینکه ورزش یکی از حوزه هایی است که می تواند به کاهش آسیب های حوزه اجتماعی کمک کند، افزود: مدیریت ارشد استان با نگاهی ویژه، توسعه حوزه ورزش را دنبال می کند و در زمینه تقویت زیرساخت های این بخش از کمک دولت استفاده می کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: ۱۱۶ میلیارد تومان وام ازدواج در چهار ماهه ابتدای سال پرداخت شده و بانک ها با شتاب مناسبی این وام را در اختیار زوج های جوان قرار می دهند.

وی عنوان داشت: استان کرمانشاه دارای یک مرکزیت اقتصادی و فرهنگی در منطقه است و متاسفانه بخش مهمی از بیکاران و حاشیه نشین های این استان ها به کرمانشاه سرازیر می شوند.

بازوند خاطر نشان کرد: حل مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی مستلزم افزایش اختیارات مدیرانی استانی است و وزارتخانه ها باید این اختیارات را واگذار کنند.

وی تصریح کرد: حوزه آسیب های اجتماعی باید دارای یک ردیف اعتبار ملی باشد تا با استفاده از این منابع بتوان مشکلات این حوزه را حل کنند.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: شرایط ویژه کرمانشاه ایجاب می کند به عنوان یک استان پایلوت در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها