سردار رودکی مطرح کرد؛

بررسی راه‌های احقاق مطالبات ایران از حامیان صدام در همایش «مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس»

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: همایش ملی «مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس» در نظر دارد تا راهکارهای احقاق مطالبات جمهوری اسلامی ایران از حامیان و شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای صدام در دوران دفاع مقدس را بررسی کند.
کد خبر: ۳۰۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ - 12August 2018

ارائه راهکارهای احقاق حقوق مطالبات ایران از شرکای بین‌المللی صدام در جنگ تحمیلیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محمدنبی‌ رودکی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در نشست خبری با موضوع همایش ملی «مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس» با اشاره به اهمیت پیگیری این موضوع در دوران دفاع مقدس و پس از آن اظهار داشت: این همایش اهداف و دستاوردهای متعددی را در نظر دارد که یکی از آن‌ها تبیین و ارائه راهکارهای احقاق مطالبات حقوقی جمهوری اسلامی ایران از حامیان و شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای صدام و رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: همچنین از دیگر اهداف ما تبیین چهره استکبار جهانی علیه ملت ایران در برابر رژیم بعثی است.

دبیر همایش ملی مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس با بیان اینکه اولین حامی و تحریک کننده صدام برای تجاوز علیه ملت ایران پیش از آغاز جنگ تحمیلی و بعد از آغاز جنگ، کشور آمریکا بود، افزود: پس از آن کشور شوروی سابق که دیگر قطب جهان در آن زمان محسوب می‌شد، از صدام و رژیم بعث عراق پشتیبانی سنگینی در حوزه تجهیزات نظامی انجام داد.

وی ادامه داد: کمک‌ها و پشتیبانی‌های کشورهای غربی و شرقی به گونه‌ای بود که رژیم بعثی که در آغاز جنگ با 12 لشکر به ایران حمله کرد پس از اتمام جنگ در یک دوره کوتاه مدت، توانست با 60 لشکر به کشور کویت حمله‌ور شود.

سردار رودکی تصریح کرد: بعد از دو کشور آمریکا و شوروی، 3 کشور فرانسه، انگلیس و آلمان در آن دوران کمک‌های قابل توجهی به دشمن بعثی کردند و ما می‌خواهیم چهره واقعی این کشورها علیه ایران اسلامی را در این همایش از منظر صاحب‌نظران دیپلماسی در قالب مقالات تخصصی به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف ما تبیین مسئله دفاع و مقابله با متجاوز در کلام فرماندهان دوران دفاع مقدس است، بیان داشت: بررسی میزان مشارکت کشورهای مذکور در جنگ تحمیلی برای نسل فعلی و مراکز آموزشی در کلام و مقالات فرماندهان دوران دفاع مقدس صورت خواهد گرفت.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس یکی دیگر از اهداف این همایش را بررسی نحوه عملکرد حامیان منطقه‌ای صدام در دوران دفاع مقدس اعلام کرد.

وی افزود: امروز دشمنان با شبهه‌افکنی به دنبال ایجاد تشکیک نسبت به فداکاری ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستند و یکی از ماموریت‌های ما تبیین مسائل و پاسخگویی به شبهات مطرح شده برای نسل جوان است.

سردار رودکی خاطرنشان کرد: دومین محور این همایش تبیین عملکرد سازمان ملل، سازمان‌های منطقه‌ای و سازمان‌های بین‌المللی در حوزه تجاوز و جنگ 8 ساله رژیم بعثی علیه ایران اسلامی است.

وی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این همایش گفتمان‌سازی در حوزه دفاع مقدس و مطالبات حقوقی ملت ایران در برابر رژیم متجاوز بعثی است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار