فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع):

«قلم» مهم‌ترین سلاح پیشکسوتان دفاع مقدس است

سردار «حسین سلیمانی» گفت: دیروز وظیفه و رسالت پیشکسوتان دفاع مقدس اسلحه به دست گرفتن بود و امروز با توجه به تغییر تاکتیک و نوع رزم دشمن، باید اسلحه خود را تغییر داده و با به دست گرفتن «قلم»، دشمن را در نبرد فرهنگی شکست دهند.
کد خبر: ۳۰۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ - 13August 2018

«قلم» مهمترین سلاح پیشکسوتان دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین سلیمانی» فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع)، امروز (دوشنبه) در کارگاه آموزشی دانش‌نامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی که با حضور جمعی از فرماندهان گردان‌ها و پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان «نیشابور» برگزار شد، اظهار داشت: دیروز وظیفه و رسالت شما اسلحه به دست گرفتن بود و امروز با توجه به تغییر تاکتیک و نوع رزم دشمن، شما هم باید اسلحه خود را تغییر دهید و «قلم» را به عنوان سلاحی که متناسب با این رزم است به دست بگیرید و در این نبرد فرهنگی بر دشمن غلبه کنید.

وی افزود: اگر فردا شهدا از شما این مطالبه را داشته باشند که چرا اقدامات و فعالیت­‌های خود در دوران دفاع مقدس را ثبت و ضبط نکردید و برای آیندگان به یادگار نگذاشتید، چه جوابی دارید؟

فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: برای این‌که وقایع دفاع مقدس که رزمندگان اسلام در آن نقش داشتند را ثبت و ضبط کنید، باید آن‌­ها را به صورت مکتوب درآورید. نوشتن تاریخ دفاع مقدس و رخداد‌های آن نباید صرفاً برای انتشار و چاپ مطالب در قالب کتاب باشد، بلکه باید خانواده و نزدیکان‌تان از این مطالب بهره‌­مند شوند.

این مسئول ادامه داد: این انقلاب آن‌قدر به گردن ما حق دارد که تنها برای مسائل مادی کار نکینم. هر کدام از رزمندگان دفاع مقدس اگر به‌عنوان یک نیروی عادی هم در جبهه حضور داشته‌اند، باید خاطرات خود را بنویسد.

سردار «سلیمانی» تصریح کرد: هر از چندی شاهد عروج یکی از یادگاران دفاع مقدس هستیم. هنوز که پیشکسوتان دفاع مقدس در بین ما هستند و در این جامعه زندگی می‌کنند این ضرورت وجود دارد تا تاریخ شفاهی مقطعی از دفاع مقدس را که در آن حضور داشتند احصاء شود؛ مطمئن باشید اگر در این امر کوتاهی کنید ۱۰ سال آینده جنگ تبدیل به افسانه خواهد شد.

ویژ با اشاره به اهمیت رسالت پاسداری تأکید کرد: پاسدار یعنی تکلیف­‌مدار و انقلابی محور، همه ما تا زمانی که زنده‌ایم باید از انقلاب پاسداری کنیم و پاسدار انقلاب باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار