سردار رضایی:

اجلاس آینده مرزبانی ایران و عراق در اقلیم کردستان برگزار می‌شود

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: پیش‌بینی شده است تا اجلاس آینده دو کشور ایران و عراق در حوزه مرزبانی در اقلیم کردستان برگزار شود.
کد خبر: ۳۰۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ - 13August 2018

اجلاس آینده مرزبانی ایران و عراق در اقلیم کردستان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در نشست سردار سرتیپ پاسدار «علی عبداللهی» معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با سپهبد «حامد عبدالله ابراهیم الحسینی» فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: بنابر معاهداتی که بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد، توافق شده اجلاس‌های مشترکی بین دو کشور برگزار شود.

وی ادامه داد: در این رابطه سال گذشته اجلاسی در بغداد برگزار شد و امسال این اجلاس در تهران برگزار می‌شود. پیش‌بینی شده تا این اجلاس در سال آینده در سلیمانیه (اقلیم کردستان عراق) برگزار شود.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: دو کشور مقرر داشتند تا گشت‌های مرزی همزمان در برخی مناطق انجام بگیرد. همچنین تمرینات و رزمایش‌هایی نیز در برخی مناطق مشترک همچون اروندرود برگزار خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: با توجه به عملیاتی‌هایی که عراق در برابر مثلث شوم آمریکایی - صهیونیستی و تکفیری انجام داده، امنیت در شمال‌غرب کشورمان برقرار است.

وی در پایان عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده تا برای مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، نشست مشترک مرزی داشته باشیم. جهت بازگشایی مرز خسروی نیز مقرر شد، بازدیدهایی از این مرز صورت بگیرد و برای اخذ تصمیم لازم از سوی کشور عراق، نتایج بازدیدها به نخست‌وزیر و وزیر کشور عراق ارسال شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار