سردار سلیمانی تاکید کرد؛

ضرورت تشخیص نیاز‌ها و اولویت‌های آینده پلیس

معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید بر نقش تاثیرگذار معاونت طرح و برنامه و بودجه در ارتقاء ضریب موفقیت‌های سازمانی، گفت: نوآوری، مدیریت، هزینه‌کرد و توزیع درست منابع باید محوری‌ترین اولویت این معاونت باشد.
کد خبر: ۳۰۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ - 15August 2018

مدیریت درست منابع محوری‌ترین اولویت معاونت طرح و برنامه/ لزوم تشخیص نیاز‌ها و اولویت‌های آینده سازمانیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «ایوب سلیمانی» معاون هماهنگ کننده ناجا در بیست و یکمین گردهمایی معاونان و مدیران طرح و برنامه و بودجه ناجا، با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست یک روزه به ویژه سردار «یحیی محمودزاده» معاون طرح و برنامه و بودجه ناجا، اظهار کرد: از حضور در این جمع بسیار خرسندم و باید بگویم معاونان این مجموعه نقش بسیار مهم و حساسی در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی دارند.

وی با طرح این سوال که منظور از هدف چیست؟ افزود: پیش از انجام هر عمل و اقدامی باید اولویت‌ها را مشخص و تعیین کرد، در واقع تبیین اولویت‌ها و تمرکز بر آن، به مفهوم حرکت در مسیر رسیدن به اهداف است.

معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: هر سازمانی یک دلیل و فلسفه وجودی دارد که به آن رسالت یا مأموریت آن سازمان می‌گویند. هر مجموعه‌ای که شکل می‌گیرد یک هدف غایی و نهایی دارد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: مهمترین دغدغه بشر انتخاب اولویت‌های زندگی است؛ یعنی کدام اقدام ما را زودتر و بهتر به هدف غایی نزدیک می‌کند، بنابراین باید باور داشت که انتخاب اولویت‌ها برای پیشبرد اهداف بسیار حائز اهمیت و نقش آفرین است.

وی با بیان اینکه انتخاب اولویتی که ما را به هدف می‌رساند؛ به مفهوم «استراتژی» است، تصریح کرد: «اهمیت» و «فوریت» دو عنصر هر اولویتی هستند و در واقع اهمیت بیانگر نقش و تأثیرگذاری اولویت‌ها و فوریت به معنای مدیریت زمان است و انتخاب درست اولویت‌ها و حرکت مجاهدانه در مسیر تحقق اهداف بزرگ‌ترین توفیق محسوب می‌شود.

سردار سلیمانی یادآور شد: تأمین نظم، امنیت و آرامش و پاسداری و صیانت از ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی، دلیل و فلسفه وجودی نیروی انتظامی است و برای تحقق این مهم باید از همه ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها بهره ببریم و بدانیم که تعیین اولویت‌های مأموریتی راز موفقیت خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده ناجا تأکید کرد: معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا در تشخیص درست از نیاز‌ها و اولویت‌های آینده سازمان و حرکت برنامه‌ریزی شده برای تحقق اهداف، نقش تعیین کننده‌ای دارد و اساسا این معاونت حوزه «مغزافزاری» سازمان محسوب می‌شود.

استفاده از بیت‌المال باید بر مبنای شرعی، قانونی، اخلاقی و وجدانی باشد

وی با تاکید به نقش تاثیرگذار معاونت طرح و برنامه و بودجه در ارتقاء ضریب موفقیت‌های سازمانی، گفت: نوآوری، مدیریت، هزینه‌کرد و توزیع درست منابع باید محوری‌ترین اولویت این معاونت باشد.

سردار سلیمانی بیان کرد: برای هزینه‌کرد بیت‌المال باید بر مبنا و اصول شرعی، قانونی، اخلاقی و وجدانی عمل کرد و بدانیم که در برابر دسترسی و هزینه‌کرد از بیت‌المال باید پاسخگو باشیم، مسئول هزینه‌کرد منابع سازمانی معاونت طرح و برنامه و بودجه است و باید در این حوزه پاسخگو باشد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: این معاونت وظیفه دارد از اولین گام توزیع منابع تا اقدامات افسر خرید و کارپرداز را نظارت و رصد کند.

معاون هماهنگ کننده ناجا با تأکید بر اینکه مدیریت کیفیت در نیروی انتظامی باید توسعه یابد، افزود: گاهی بی‌تدبیری در هزینه‌کرد منابع، سازمان را با خلاء‌های جبران ناپذیری مواجه می‌کند، بنابراین هوشیاری و دقت در این زمینه از الزامات جدی است.

وی یادآور شد: امروز جایگاه بی‌بدیل و پراهمیت نیروی انتظامی بر همگان روشن و واضح است و باید از ظرفیت سازمان‌های همکار و مشارکت مردمی نیز برای پیشبرد اهداف بهره ببریم.

بر اساس این گزارش، پیش از سخنان سردار «ایوب سلیمانی» معاون هماهنگ کننده ناجا، سردار «یحیی محمودزاده» معاون طرح، برنامه و بودجه ناجا گزارشی از عملکرد این معاونت ارائه کرد.

وی افزود: امروز و در این گردهمایی و نشست یک روزه میزبان معاونان طرح و برنامه و بودجه رده‌های ستادی، تخصصی و فرماندهی انتظامی استان‌ها هستیم.

معاون طرح و برنامه و بودجه ناجا، تعیین، ابلاغ و تمرکز بر اولویت‌های مأموریتی سال 97 را مهم‌ترین محور و هدف برگزاری این گردهمایی عنوان کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها