نماینده اصلاح‌طلب مجلس:

آمریکا اگر واقعا دنبال مذاکره است به برجام بازگردد

محمد قمی با بیان اینکه آمریکا از جنگ نظامی علیه ایران وحشت دارد،‌ گفت: آمریکا اگر صداقت دارد و می‌خواهد مذاکره کند به برجام بازگردد.
کد خبر: ۳۰۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ - 16August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تاکید بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اظهار داشت: آمریکا در طول سال‌های گذشته برای چندمین بار نشان داده برای ملت ایران قابل اعتماد نیست و در نزد مردم ایران پیشینه قابل قبولی ندارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شیطنت‌های مکرر آمریکا ملت ایران از این کشور بیزار است، افزود: هر کس تجربه را تجربه کند،‌ پشیمان می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: ما مشاهده کردیم که آمریکا یک توافق بین‌المللی مثل برجام را به هم زد و از آن خارج شد و علیرغم اینکه تمام طرف‌‌های قرارداد مخالف بودند آمریکا اقدام به خروج از آن کرد و اگر آمریکا می‌خواهد صداقت نشان دهد باید به برجام بازگردد اما نمی‌شود که هم از برجام بیرون بیاید و باز دم از مذاکره بزند.

قمی خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از اینکه می‌گوید من به دنبال مذاکره هستم این است که در ایران چند دستگی ایجاد کند و تنها به دنبال شیطنت است و به هیچ وجه اهل مذاکره نیست.

وی افزود: آمریکا از همان پیروزی انقلاب با نظام جمهوری اسلامی مخالف بود و مخالفت‌های خود را در قالب خلق کُرد، خلق ترک، خلق عرب و در ادامه در ارتباط با جنگ تحمیلی نشان داد و تماما در این جنگ پشت صدام بود و چه کسی است که نداند آمریکا صدام را علیه ایران بسیج کرد و بعد هم تحریم‌های متعددی را بر علیه ما وضع کرد و موانع زیادی برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصریح کرد: آمریکا به هیچ وجه عنوان برای مذاکره قابل اعتماد نیست و ملت ایران هم به خوبی آن را شناخته است و می‌داند آمریکا دروغگویی بیش نیست.

قمی خاطرنشان کرد:‌ امروز خود آمریکایی‌ها می‌گویند که ترامپ حداقل روزی 15 دروغ می‌گوید و این مسئله باعث می‌شود که ترام اعتماد ملی خودش را هم از دست بدهد.

وی افزود: واقعیت امر این است که آمریکا از جنگ نظامی علیه ایران وحشت دارد و به هیچ وجه‌ وارد جنگ نظامی با ما نمی‌شود چرا که می‌داند شکست خواهد خورد.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: مردم ایران فرزندان ماه رمضان هستند و روزه می‌‌گیرند و گرسنگی بر آنها تاثیر ندارد و با روزه گرفتن به آنها می‌گویند که در بند شکم نیستند.

قمی در پایان با بیان اینکه ملت ایران مقاوم و استوار ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: باید در کشور وحدت داشته باشیم و مسائلی که وجود دارد را حل و فصل کنیم و افرادی را که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند به خوبی بشناسیم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها