معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

حضور ۴۳ هزاز نفر در طرح تابستانی «نشاط معنوی» اوقاف مازندران

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ۴۳ هزار و ۳۳۸ نفر در برنامه‌های طرح نشاط معنوی شرکت کردند، گفت: مخاطبان این طرح که در ۱۳۵ بقعه امامزاده برگزار شد، دختران و پسران ۷ تا ۱۸ سال بودند.
کد خبر: ۳۰۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ - 18August 2018
شرکت ۴۳ هزاز نفر در طرح تابستانی «نشاط معنوی» اوقاف مازندرانبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام «مسعود قربانی» معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی و اوقات فراغت که در امامزاده قاسم (ع) سالاردره ساری برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این طرح با توجه به نام آن که نشاط معنوی است، انتقال نشاط در خانواده‌ها و ارتباط آنها و فرزندان­شان با امامزادگان مقدس و این مکان‌های روحانی است.
 
وی با بیان اینکه ۴۳ هزار و ۳۳۸ نفر در برنامه های طرح نشاط معنوی شرکت کردند، ادامه داد: این طرح از ۱۶ تیرماه آغاز شده است و مخاطبان این طرح که در ۱۳۵ بقعه امامزاده برگزار شد، دختران و پسران ۷ تا ۱۸ سال بودند.
 
این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن است، تاکید کرد: اگر اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان به‌درستی مدیریت نشود، آسیب‌های اجتماعی در جامعه روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف مازندران تصریح کرد: این طرح از 7 سال پیش جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد فضای معنوی و آموزشی در جوار آستان مقدس امامزادگان اجرا شده تا بتوانیم به آن چشم‌اندازی که برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه طراحی کرده ایم، دست یابیم.
 
حجت‌الاسلام قربانی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی به 2 شیوه اجرا شده، افزود: در روش نخست ادارات اوقاف شهرستان در بقاع متبرکه دارای ظرفیت است اقدام به برنامه‌ریزی، تبلیغات، ثبت‌نام و اجرای برنامه‌های این طرح کرده و در روش دوم گروه‌های دانش‌آموزی در قالب اردوهای یک روزه زیارتی تفریحی به بقاع متبرکه دارای ظرفیت آمده و از خدمات معنوی و فضای پیرامونی این اماکن مقدس استفاده داشته اند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه ۸۱ مبلغ اعزامی و بومی در این طرح فعالیت داشتند، یادآور شد: از ظرفیت ۳۰ نفر از مُبلغان اعزامی هم استفاده شد.
 
قربانی حفظ آیات قرآن به‌صورت ترتیبی و موضوعی را یکی از محتواهای آموزشی طرح نشاط معنوی عنوان کرد و گفت: محتوای آموزشی مُبلغان در سه جلد ویژه طرح نشاط معنوی تهیه و در اختیارشان قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه در این طرح برنامه های مختلف فرهنگی، عقیدتی، ورزشی و اردوهای درون شهری و برون شهری برگزار شده است، ادامه داد: در طول طرح علاوه بر برنامه‌ها و کلاس های فرهنگی مذهبی و عقیدتی اردوهای درون شهری و برون شهری، استفاده از استخر و سالن ورزشی در برنامه قرار گرفته بود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار