سید آزادگان «ابوترابی فرد»، آموزگار عشق و حماسه

مهم‌ترین نقشی که شهید «ابوترابی» در دوران اسارت داشت، آموزگاری در هدایت و راهنمایی اسیران با آموزش محفوظ ماندن در خط امام و انقلاب بود؛ بدان جهت که موجب وحدت و انسجام در بین رزمندگان اسیر در بند می‌شد و چه بسا عدم حضور سید، معلولیت‌های جسمی و فکری افراد در اسارت را در پی داشت.
کد خبر: ۳۰۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰ - 03April 2019

سید آزادگان «ابوترابی فرد»،  آموزگار عشق و حماسه/// ویرایشبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، در تاریخ پر فراز و نشیب کشور ایران روزهای خاص و ماندگار فراوانی در تقویم این سرزمین ثبت و ماندنی شده است، روزهایی که هرکدام یادآور حماسه ها و حماسه سازان بزرگی است که به نوعی با سرنوشت این کشور عزیز و پهناور گره خورده اند.

شخصیت هایی که با القاب شاخص خود، در حوزه های خاص در یادها تجلی دارند. بزرگانی همچون سید «علی اکبر ابوترابی فرد» که به سبب تحمل اسارت در زندان های مخوف رژیم بعث عراق لقب «سید آزادگان» بر خود گرفت.

به تعبیر شهید «چمران»، عارف شیدایی که راز و نیازهای عاشقانه اش با خدای بزرگ در نیمه های شب، دل عشاق عالم را آب می کرد، اما در عین حال رزمنده ای بود که در صحنه نبرد توفان به پا می کرد و فریاد خشمش زهره را آب می نمود و اراده اش پولاد را خجل می کرد.

ابوترابی که با صبر دوران اسارت خود هدایت و رهبری را به اردوگاه دشمن کشانید و شمّه هایی به یاد ماندنی از صفحات پسندیده الهی را در برابر آنها به معرض نمایش گذاشت، و این باعث شد که دشمن بارها به عظمت او اعتراف کند.

دلاور مردی که بیش از 10 سال رنج اسارت را به جان خرید و در سیاه ترین ایام تاریخ معاصر، هدایت نسلی را به عهده گرفت که با استقامت خونین خود، صفحات زرّینی در سینه تاریخ به ثبت رساندند، پدر آزادگانی که همیشه پیش از دوران اسارت و پس از آزادی اعتقادی والایی به شعار«پاک باش و خدمتگزار» داشت.

مهم ترین نقشی که شهید «ابوترابی» در دوران اسارت داشت، آموزگاری در هدایت و راهنمایی اسیران با آموزش محفوظ ماندن در خط امام و انقلاب بود؛ بدان جهت که موجب وحدت و انسجام در بین رزمندگان اسیر در بند می شد و چه بسا عدم حضور سید، معلولیت های جسمی و فکری افراد در اسارت را در پی داشت.

ایثارگری و شهامت آزادگانی همچون سید «علی اکبر ابوترابی فرد» بود که رزمندگان ما در دوران اسارت با سلاح برنده صبر و مقاومت در مقابل دشمن ایستادند و حقانیت خود را با توکل بر خداوند و ایمان مستحکم به رخ جهانیان کشیدند تا دشمن فکر باطل و خیال واهی خود را در تسلط به این سرزمین پهناور از ذهن بیرون ببرد.

اکنون بعد از گذشت 28 سال از آن روزهای جاودان ایام اسارت، که با تلخی و شیرینی زیادی برای بازگشتگان به وطن همراه بود، رسالتی عظیمی بر دوش آزادگان جامعه کنونی می باشد که با بیان خاطرات گنجینه های صبر واستواری آزاد مردانی همچون مرحوم «ابوترابی» به نسل آیندگان، بفهمانند که در برابر مخالفین نظام اسلامی، با استقامت می توان بر دشمنان غالب آمد و آزادانه راه پیشرفت و ترقی میهن را طی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار