حجت‌الاسلام محمدحسنی:

وحدت نیروهای مسلح مهمترین عامل ارتقای آمادگی رزمی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه وحدت و همدلی نیروهای مسلح یک ضرورت است، گفت: وحدت و همدلی از مهمترین عوامل ارتقاء توان و آمادگی رزمی است. فقط با وحدت و همدلی ایستادگی برابر دشمنان امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۳۰۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴ - 18August 2018

وحدت نیروهای مسلح مهمترین عامل ارتقای آمادگی رزمی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌‌الاسلام‌ والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از فرماندهی تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نزاجا، فلسفه وجودی ارتش و نیروهای مسلح را دفاع از تمامیت ارضی کشور دانست و گفت: خدا را شکر نیروهای مسلح تاکنون این ماموریت را به نحو احسن انجام داده‌اند. بالا بردن آمادگی و ارتقاء توان رزمی دو عاملی است که منجر به موفقیت در انجام ماموریت‌ها و ناکامی دشمن می‌شود.

وی با تاکید بر آموزش‌های به روز و استفاده از نوآوری، افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که «ارتش باید شب حمله‌ای فکر کند.» این کلام به این معنی است که یک نظامی باید در زمان صلح هم تمام آموزش‌های لازم را ببیند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی استفاده از همه ظرفیت را از دیگر عوامل پیروزی در جنگ برشمرد و ادامه داد: خدا وعده کرده است هر ملتی که ظرفیت‌های خود را به کار بگیرد او را یاری خواهد کرد. در هشت سال دفاع مقدس، جنگ نابرابر به ما تحمیل شد، اما به دلیل استفاده بهینه از همه ظرفیت‌هایمان به پیروزی رسیدیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: افزایش عمر استفاده از ابزار و تجهیزات از‌ راه‌های ارتقاء توان رزمی است. باید مدت زمان استفاده از یک ابزار را به حد قابل قبولی افزایش دهیم.

وی اجرای رزمایش را به اندازه ادای نماز برای نظامیان با اهمیت برشمرد و گفت: وجود نوآوری در اجرای رزمایش‌های نظامی بسیار اهمیت دارد. بدون رزمایش نمی‌توان توان و آمادگی رزمی را ارتقاء بخشید.

حجت‌الاسلام محمدحسنی به نقش حفاظت در حفظ اسرار نظامی اشاره کرد و گفت: به کارگیری نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها در حوزه نبردهای نظامی بدون اطلاع دشمن، در ارتقاء توان رزمی تاثیرگذار است. باید حفاظت در اسرار وجود داشته باشد؛ به طوریکه دشمن نتواند از وضعیت امکانات و دارایی ما باخبر شود.

وی روحیه جهادی و انقلابی نظامیان را عامل موفقیت در جنگ و نبرد دانست و یادآور شد: کسانی که روحیه جهادی نداشته باشند، خودشان را می‌بازند. انسان‌های جهادی دل به دریا می‌زنند و معمولاً پیروز هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر حل دغدغه معیشتی نیروهای رزمنده تاکید کرد و افزود: خوشبختانه مسئولان عالی رتبه ارتش بویژه فرمانده کل ارتش در پی رفع دغدغه‌های معیشتی کارکنان می‌باشند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی حفظ وحدت بین نیروهای نظامی را الزام‌آور دانست و خاطرنشان کرد: امکان ندارد یک لشکر و یا گردان بدون وحدت و همدلی به موفقیت برسد. باید وحدت خودمان با سایر نیروهای مسلح را حفظ کنیم. افزایش صمیمیت بین ارتش و سایر نیروهای مسلح یک تدبیر است و باید در عمل به آن پایبند باشیم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار