مدیر مسئول روزنامه جوان:

رسانه‌ها نتوانستند عملیات روانی دشمن را خنثی کنند/ مرعوب شدن مسئولان دلیل مشکلات اقتصادی اخیر بود

گنجی گفت: در بعد میدانی در فضای جدید از صبح 16 مرداد که تحریم‌ها آغاز شد تاکنون هیچ اتفاق جدیدی در اقتصاد کشور نیافتاده است اما از چند ماه قبل در حوزه اقتصاد دچار مشکل شدیم یعنی در جنگ روانی باخته‌ایم، رسانه‌ها نتوانستند عملیات روانی دشمن را در چند ماه اخیر خنثی کنند.
کد خبر: ۳۰۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ - 19August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان در دوره توانمندسازی مسئولان استانی بسیج رسانه که در مرکز امامت برگزار شد، اظهار داشت: در بحث رسانه چهار اصل برای اعتمادسازی وجود دارد و رسانه‌ها با رعایت این اصول می‌توانند اعتماد مخاطبان را جذب کنند.

وی بیان کرد: نخستین اصل، تخصص است؛ بدین صورت که رسانه باید از نگاه مخاطب متخصص شناخته شود، رسانه با این نوع دید، سرمایه اجتماعی ایجاد کرده و به تناسب آن اعتمادسازی می کند.

گنجی تصریح کرد: دومین اصل، دوری از منفعت است؛ مخاطب اگر احساس کند که رسانه یا صاحب تریبون به دنبال منفعت طلبی نبوده و نفعی را دنبال نمی کند به این صحبت ها اعتماد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سومین اصل، منطق است؛ رسانه ها باید منطق را در رأس امور خود قرار دهند و منطقی بودن را باید به جای توسل به دیگر موارد به کار ببرند، رسانه باید بداند که منطق و استدلال باعث ایجاد اعتماد بالایی در بین مخاطبان می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: آخرین اصل اعتمادساز برای رسانه ها عدم القای امری به مخاطبان به صورت محسوس است، بدین صورت که اگر رسانه بخواهد مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد ابتدا میگوید که نمیخواهد این امر با مخاطبش القا کند، به این امر القای خاموش گفته می شود.

وی اظهار کرد: رسانه های معاند و در رأس آنها بی بی سی در جنگ روانی علیه ایران از تکنیک های هاله مه یا هاله دود، ایجاد شایعه برای کاشف حقیقت، بی اعتبارسازی رسانه و ... را به کار می بردند.

مدیر مسئول روزنامه جوان بیان کرد: در بعد میدانی در فضای جدید از صبح 16 مرداد که تحریم ها آغاز شد تا کنون هیچ اتفاق جدیدی در اقتصاد کشور نیفتاده است اما از چند ماه قبل در حوزه اقتصاد دچار مشکل شدیم، یعنی در جنگ روانی باخته ایم اما جنگ واقعی را نباختیم، چراکه در جنگ روانی سناریو و برنامه نداشتیم.

وی تصریح کرد: در جنگ روانی باختیم به خاطر این که در رسانه مشکل داشتیم و رسانه ها نتوانستند عملیات روانی دشمن را خنثی کنند، البته رسانه ها بازتاب امور هستند و برای انجام کار نیاز به بازتاب و حمایت دارند.

گنجی با بیان اینکه ترامپ به شخصیت اول رسانه ای جهان تبدیل شده و با توییت های خود آتش تهیه کرده و وزارت خزانه داری بر اساس آن اقدام می کند، گفت: ترامپ به عنوان یک تصمیم گیر یا تصمیم ساز برای اقتصاد ایران مشکلی ایجاد نکرده اما با استفاده از توییت های خود با ایجاد جنگ روانی به ما ضربه زده است که نشان از ضعف رسانه ای ما دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ روانی علیه ایران وظیفه اصلی به بی بی سی سپرده شده است و این شبه رسانه با خارج شدن از اصول حرفه ای به صورت پرحجم ضد کشور خبرسازی میکند، البته بی بی سی هم به این نتیجه رسیده که جنگ روانی اثرگذار است اما در عمل ایران برای جنگ واقعی برنامه دارد، برای همین بود که تمام تلاش بی بی سی برای واقعی کردن جنگ روانی ناکام ماند.

مدیر مسئول روزنامه جوان اظهار کرد: دلیل اثرگذار بودن جنگ روانی هم این بود که مسئولان ما مرعوب فضا شدند و رسانه ها هم حمایت کاملی از کشور نکردند.

منبع:‌ بسیج رسانه

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار