مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

کودتای 28 مرداد الگویی مناسب برای تجزیه و تحلیل رفتار قدرت های استکباری است

سرهنگ «حجت الله ناصر پور» گفت: 28 مرداد ماه 1332 روزی تاریخی است که می تواند به عنوان الگویی در تجزیه و تحلیل رفتار و سنجش صداقت قدرت های استکباری مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۳۰۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷ - 19August 2018

کودتای 28مرداد الگویی مناسب برای تجزیه و تحلیل رفتار قدرت های استکباری استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت الله ناصر پور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز کودتای 28 مرداد بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه بدین شرح است:

 بسمه تعالی

 28 مرداد ماه 1332 روزی تاریخی است که می تواند به عنوان الگویی در تجزیه و تحلیل رفتار و سنجش صداقت قدرت های استکباری مورد استفاده قرار گیرد.

در چنین روزی عمل مشترک دو سازمان اطلاعاتی بریتانیا و آمریکا با به کار گیری حقه های خاص، عملیات روانی، فریب کاری و همچنین اجیر کردن دنیا پرستانی که ارزش های ملی خود را زیر پا نهاده بودند، چنان صحنه آرایی شد که گویا قیامی ملی و مردمی بر علیه دولت مستقر شکل گرفته و جای پای هیچ بیگانه ای در آن نیست و این روز را «قیام رستاخیز ملی» نام نهادند.

بدین ترتیب دولتی که بنا داشت دست ناپاک اجانب را از روی منابع نفتی کشور کوتاه کند، قانون شکن معرفی کردند و مصدق را به عنوان رییس دولت دستگیر و تحت بازجویی قرار دادند.

امروزه استکبار جهانی برای انحراف فکر و اندیشه مردم و فاصله انداختن بین مردم و مسئولین با بهره بردن از میلیاردها دلار اعتبار و هم چنین استفاده از اتاق های فکر فعال و به روز و با بمباران اطلاعاتی عرصۀ ذهن مردم، با فعالیت بیش از 300 شبکه ماهواره ای به زبان فارسی در تلاش است که تجارب تاریخی خود را با رنگ و لعاب های دیگر و با ابزار و تجهیزاتی به مراتب قوی تر و پرنفوذ تر از گذشته عملی کند.

گذشته از تفرقه افکنی داخلی که در جریان کودتای 28 مرداد به وضوح قابل مشاهده است، ابزارهای جاسوسی و خیانت افراد به دولت مستقر و زد و بند قوای نظامی با بیگانگان از جمله عواملی است که می توان اثر بخشی آن را در سقوط دولت و شکل گیری وقایعی که منافع دشمنان این مملکت را تأمین نموده است، ملاحظه و مورد تحلیل قرار داد.

آنچه مسلم است اینکه در این تجربه تلخ معاصر، کشور ما درس ها و تجربیاتی است که تنها با سلاح بصیرت و دشمن شناسی رگه هایی از آن همه تزویر و فریب دشمن را می توان امروزه مشاهده نمود. از این رو به همه دلسوختگان انقلابی کشور و به ویژه جوانان واجب است که این صحنه های تاریخی را با تکیه بر اسناد متقن آن مطالعه و بررسی نمایند تا بدین ترتیب راز داعیه داران و مدعیان حقوق بشر غربی را بیشتر درک نموده و پی خواهند برد که استکبار جهانی هر جا مانعی برای منافع خود ببیند برای کنار زدن آن از هر عمل غیر انسانی دریغ نخواهد کرد و واژه هایی مانند حقوق بشر، دموکراسی و آزادی واژه های در بند کشیده ای هستند که به تمسک  با آنها طرح های غارتگرانه را عملی نمایند.

انقلاب اسلامی رخ دادی با عظمت است که با تکیه بر معنویت و بصیرت مردمی و گفتمان الهی به وقوع پیوسته و مسیر تعالی خود را با محصول ارزش های برآمده از هشت سال دوران طلایی دفاع مقدس، تثبیت نموده است و بی گمان تا مادامی که گفتمان الهی ایثار و از خود گذشتگی و ایستادگی در مقابل ظالمان در تار و پود این ملت وجود دارد، ترفند های استکبار جهانی بی اثر و بی نتیجه خواهد بود.

همگان مسئول اند که برای حفظ ارزش های معنوی دفاع مقدس تلاش کنند و با هر امکان تبلیغی که در اختیار دارند الگوهای موفق مدیریتی دوران دفاع مقدس را ترویج و باز خوانی نمایند تا در عرصه های غبار آلود فتنه های استکبار جهانی، این سرزمین و این آب و خاک پرگهر شاهد تکرار چنین تجربه های تلخی نباشد.

انتهای پیام/    

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار