مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران:

نمی‌گذاریم که سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران نادیده گرفته شود

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران گفت: اجازه نخواهیم داد که سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگر نادیده گرفته و یا به این ظرفیت بی‌توجهی شود.
کد خبر: ۳۰۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ - 20August 2018

اجازه نخواهیم داد سهیمه استخدامی فرزندان ایثارگران نادیده گرفته شود/ دیدار با خانواده های شهدا باید به یک فرهنگ تبدیل شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، «حسن فتحی­‌نیا» مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران امروز در جمع اعضای شواری هماهنگی ایثارگران استان خراسان رضوی که با حضور مشاورین فرمانداران و مشاورین ایثارگران دستگاه‌­های اجرایی این استان برگزار شد، اظهار داشت: شما افراد لایقی بودید که خدمت به جامعه ایثارگری بخشی از زندگی کاری‌­تان شده است. شما باید به این لیاقت افتخار کنید و عاشقانه انجام وظیفه کنید، به امید آن‌که دعای ایثارگران شامل حالتان شود.

وی گفت: در طول 40 سال حیات انقلاب اسلامی، دشمنی­‌های زیادی علیه مردم کشورمان صورت گرفته، اما دشمنی ­های امروز خاص ­تر هستند. دشمن می‌خواهد در جنگ اقتصادی، جمهوری اسلامی را مغلوب کند ولی خیال خامی بیش نیست که دشمن بتواند ملت ایران اسلامی را به زانو درآورد. در این شرایط نباید از وضعیت اقتصادی ایثارگران غافل بود، چون غفلت ما گناهی فراتر از گناهان دیگر است.

فتحی ­نیا خاطر نشان کرد: اگر نتوانستیم در مقام پاسخگویی به مطالبات جامعه هدف باشیم، اقدامات حماتی را از باب تکریم که هزینه زیادی هم به همراه نخواهد داشت انجام دهیم.

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران افزود: علی­‌رغم اینکه در سفرهای استاندار خراسان رضوی به شهرستان‌های استان، دیدار با خانواده شهدا همواره مورد توجه بوده است، اما با آنچه باید انجام می‌گرفته، فاصله زیادی داریم. باید در این سفرها هر یک از مدیران کل که استاندار خراسان رضوی را همراهی می­ کنند به دیدار خانواده شهدا در روستا­ها نیز بروند.

این مسئول ادامه داد: بخشی از این مطالبه که مدیران کل و مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید به دیدار خانواده شهدا بروند، بر عهده شما مشاورین ایثارگران است. پیگری شما باعث می­ شود که علی­‌رغم مشغله­ های فراوان کاری مدیران استان این دیدارها را در طول هفته در اولویت ­های کاری خود قرار بدهند.

وی تصریح کرد: دیدار با خانواده ­های شهدا توسط مسئولین استانی باید به یک فرهنگ تبدیل و نهادینه شود تا در این حوزه به اهدافی که ترسیم شده، دست پیدا کنیم.

فتحی‌نیا گفت: در سفرهایی که به شهرستان­‌های استان خراسان رضوی داشتیم اولویت­‌ها و دغدغه‌­های جامعه ایثارگری توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان احصاء شده که اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر در اولویت قرار داشته و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و استانداری خراسان رضوی برای حل این مشکل، از هیچ تلاشی فرو گذار نبودند.

وی افزود: برای 5 هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران استان خراسان رضوی که دارای مدارک بالای علمی هستند هنوز زمینه اشتغال فراهم نشده است، این در حالی است که در بحث جذب نیروی انسانی دستگاه ­های دولتی، عمومی، قضایی و بخش خصوصی سهمیه ­ای قانونی برای استخدام فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده است. در بعضی شهرستان­ ها دیده شده که در بحث استخدام این عزیزان حداقل ­ها نیز رعایت نشده است.

فتحی‌نیا تصریح کرد: در سطح استان مشاورین ایثارگران باید فرصت­‌های شغلی که در بخش­ های مختلف فراهم می­ شود را اطلاع رسانی کنند تا با استفاده از ظرفیت جامعه ایثارگران در جهت اشتغال فرزندان این عزیزان گام برداریم.

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران تأکید کرد: یکی از دغدغه­‌های اصلی استاندار خراسان رضوی که در جلسات مختلف پیگیری نتایج آن نیز هست، بحث اشتغال فرزندان ایثارگران است. با توجه به حساسیت موجود، دستگاه ­های مختلف باید سهیمه قانونی اشتغال فرزندان ایثارگران را لحاظ کنند. ما اجازه نخواهیم داد که این سهمیه نادیده گرفته و یا به این ظرفیت بی‌توجهی شود.

وی در بخش پایانی سخنانش در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدای استان خراسان رضوی مطالبی را بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار