رئیس‌زاده خبر داد؛

اعزام 100 تیم پزشکی به مناطق محروم تهران در هفته دفاع مقدس/ درمان بیش از 6 هزار مجروح در جبهه مقاومت

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: امسال در هفته دفاع مقدس 100 تیم از پزشکان بسیج جامعه پزشکی در قالب «طرح شهید رهنمون» در مناطق محروم تهران به ارائه خدمات می‌پردازند.
کد خبر: ۳۰۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ - 20August 2018

اعزام ۱۰۰ تیم پزشکی به مناطق محروم تهران در هفته دفاع مقدس/درمان بیش از ۶ هزار مجروح جبهه مقاومتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دکتر «محمد رئیس‌زاده» رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در نشستی خبری با بیان اینکه مهم‌ترین جنگی که اکنون درگیر آن هستیم در فضای مجازی و رسانه‌ها صورت می‌گیرد، درباره برنامه‌های پیش روی این سازمان اظهار داشت: عموم پزشکان کشورمان برای ارائه خدمات پزشکی به مردم، داوطلب و دارای روحیه جهادی هستند که نمونه این را در جبهه مقاومت طی پنج سال اخیر مشاهده کردیم.

رئیس زاده ادامه داد: پزشکان با تخصص‌های مختلف در این مدت به صورت داوطلبانه در نزدیک‌ترین نقاط درگیری‌ برای ارائه خدمات پزشکی حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی کشورمان در مجموع افرادی شریف، توانمند، خدوم و مردم‌دار هستند، افزود: عمده مشکلات امروز جامعه پزشکی کشورمان قبل از اینکه مربوط به پزشکان باشد، به وجود اشکال در ساختار‌های مربوطه و بیمه‌ها باز می‌گردد؛ بنابراین رقم‌های 100 میلیون و 200 میلیون که عنوان می‌شود پزشکان دریافت می‌کنند، مربوط به تعداد اندکی از پزشکان است، زیرا رقم کارانه بیشتر پزشکان بین 2 میلیون تا 5 میلیون تومان است.

رئیس زاده با اظهار این مطلب که بواسطه پیشرفت‌های پزشکی که داشتیم اکنون در هیچ زمینه‌ای نیاز به اعزام بیمار برای ادامه درمان به خارج از کشور نیست، ادامه داد: برخی بیماران که برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شوند، به دلیل وجود دستگاه‌های پیشرفته‌تر در خارج از کشور است وگرنه در زمینه علوم پزشکی کمبودی نداریم.

وی سپس با اظهار این مطلب که عمده کار بسیج جامعه پزشکی خدمت‌رسانی در مناطق محروم است، عنوان کرد: رویکرد سال گذشته و امسال بسیج جامعه پزشکی تغییر رویکرد درمانی صرف در مناطق محروم به رویکرد بهداشتی و پیشگیری است؛ به همین جهت طرحی را به نام شهید رهنمون آغاز کردیم که بر اساس آن تیم‌های داوطلب بسیج جامعه پزشکی در منطقه‌ای ثابت به مدت چندین ماه به اجرای خدمات می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در ادامه با بیان اینکه تاکنون 500 تیم با رویکرد جدید در کشور تشکیل شده، گفت: البته رویکرد جهادی قبلی همچنان ادامه دارد، ولی سعی می‌کنیم میزان این نوع فعالیت‌ها را کاهش دهیم؛ با این حال از ابتدای امسال تاکنون 45 تیم تک تخصصی شامل پزشکان ارتوپدی، چشم پزشکی، داخلی، دندانپزشکی و... به مناطق محروم کشور اعزام شده‌اند.

وی در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس هم بیان داشت: امسال در هفته دفاع مقدس پیش بینی شده تا 100 تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون در تهران بزرگ فعالیت خود را آغاز کنند؛ علاوه بر این ویزیت رایگان بیماران در مطب‌های عضو بسیج جامعه پزشکی، غربالگری رایگان بیماران در نماز‌های جمعه و برپایی نمایشگاه تجهیزات پزشکی نیز بخش دیگری از برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس است.

رئیس‌زاده سپس به ارائه پیشنهاد تشکیل قرارگاه جهادی سلامت به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بر اساس این پیشنهاد تمام فعالیت‌های پزشکی و بهداشتی بخش غیردولتی تحت پوشش این قرارگاه فعالیت می‌کنند.

وی همچنین درباره وضعیت اقتصادی در حوزه سلامت هم اظهار داشت: عمده مشکلی که در این رابطه وجود دارد، در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است؛ به همین خاطر عمده تلاش ما این است تا از شرکت‌های داخلی تولیدی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی حمایت کنیم. لذا به تمامی این شرکت‌ها اعلام می‌کنیم چنانچه مشکلی در ادامه فعالیت‌های خود دارند و امکان رفع آن توسط بسیج جامعه پزشکی وجود دارد، آمادگی کامل برای پیگیری رفع یا کاهش مشکلات آن‌ها را داریم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی اضافه کرد: نشستی با حضور شرکت‌های تولیدی در حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی در تاریخ 11 شهریور داریم تا در آن نشست برای برون‌رفت از وضعیت موجود هم‌فکری کنیم.

وی در پایان به موضوع حضور پزشکان در جبهه‌های مقاومت اشاره کرد و بیان داشت: پزشکان بسیجی کشورمان طی پنج سال اخیر تعداد شش هزار مجروح جبهه مقاومت را بدون اینکه شبکه درمانی کشور دچار مشکل شود، درمان کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار