امیر حاتمی:

ایران ناگزیر به نقش‌آفرینی در منطقه است

وزیر دفاع گفت: ایران اسلامی کانون و مرکز اصلی منطقه غرب آسیاست و آن هم به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی ما در منطقه است؛ لذا ناگزیر به حضور موثر و نقش‌آفرینی در منطقه هستیم.
کد خبر: ۳۰۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ - 21August 2018

ایران ناگزیر به نقش‌ آفرینی در منطقه استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین رونمایی از هواپیمای جنگنده ایرانی «کوثر» که صبح امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: صنایع دفاعی از یک سو عقبه و عمق راهبردی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و از طرف دیگر ضامن حفظ استقلال، عزت ملی و نماد خودباوری ملت ایران است.

وی افزود: صنایع دفاعی کشور تامین کننده امنیت پایدار کشور است.

امیر حاتمی با اشاره به تحولات گسترده‌ در عرصه بین‌الملل و رقابت‌های شدید میان قدرت‌های جهان در سطح منطقه، عنوان کرد: ایران اسلامی کانون و مرکز اصلی منطقه غرب آسیاست و آن هم به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی ما در منطقه است؛ لذا ناگزیر به حضور موثر و نقش‌آفرینی در منطقه هستیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: ما باید امروز در بازی منطقه حضوری موثر داشته باشیم، چراکه در غیر اینصورت امکان از دست رفتن فرصت‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به وقایع و پیامدهای ناشی از جنگ‌های جهانی اول و دوم گفت: ایران در آن زمان با اینکه موضع بیطرفی را اعلام کرده بود، اما از پیامدهای ناشی از این جنگ‌های خانمان‌سوز ضربات مهلکی دریافت کرد، لذا باید در بازی منطقه حضور داشته باشیم و متناسب با نیازهایمان در منطقه فعالیت کنیم.

امیر حاتمی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی توانسته‌ایم که بازی مورد نیاز خود را متناسب با نیازهایمان تعریف کرده و از فرصت‌ها استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران که دشمنان قسم‌خورده هستند، تلاش می‌کنند تا فرصت‌ها را از دست ما خارج کنند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تلاش گسترده‌ای دارند تا ظرفیت‌های ژئوپولتیک ما را دچار فرسایش کنند؛ حتی آن‌ها می‌خواهند با ایجاد خطوط پرهزینه انرژی در اطراف کشور فرصت‌های ما را تحت الشعاع قرار دهند اما ما با درایت رهبر معظم انقلاب و دولتمردان توانسته‌ایم قدرت نظامی آن‌ها را بی‌اعتبار کنیم تا جایی‌که امروز کسی حرف از گزینه و تهدید نظامی نمی‌زند.

وزیر دفاع گفت: امروز آنچه که مورد نیاز دفاعی کشور است را می‌توانیم خودمان تامین کنیم؛ البته بدون اینکه در دامن مسابقه تسلیحاتی گرفتار شویم این کار را انجام می‌دهیم.

امیر حاتمی افزود: ما امروز به سمت استفاده از مجموعه فناوری‌های نوین و دیپلماسی دفاعی حرکت می‌کنیم و در این راستا تلاش کرده‌ایم تا در چارچوب نیازها و اولویت‌ها بخش دفاعی خود را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته تلاش کرده‌ایم تا تمامی فعالیت‌های خود را در حوزه دفاعی با کمترین هزینه انجام می‌دهیم، به طوری‌که در مقایسه با هزینه دفاعی کشورهای کوچک نیز ما کمترین هزینه را نسبت به آنان می‌کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به توان عملیاتی جنگنده «کوثر» که امروز رونمایی شد، گفت: این جنگنده که امروز رونمایی شد، بخشی از نیازهای ما را تامین می‌کند و از طرفی این توانایی در صنعت دفاعی جهت بروز کردن جنگنده‌های قبلی نیز وجود دارد.

امیر حاتمی گفت: در حوزه پدافندهوایی نیز دستاوردهایی را داشته‌ایم و توپی که امروز مشاهده شد، به سامانه نقطه‌زن ضدکروز ارتقا یافته و یکی از دستاوردهای دفاعی در حوزه پدافندی محسوب می‌شود. امروز قابلیت بروزرسانی و ارتقای توان رزمی تانک‌ها و شناورهای مختلف در داخل کشور وجود دارد.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت دفاع برای ارتقای صنعت دفاعی در سال 97 هم عنوان کرد: تلاش کردیم تا در این سال از حدود 600 تحقیق ارائه شده، مواردی را که متناسب با نیازهایمان است را انتخاب کرده تا در سال آینده محصولات جدیدی را در این زمینه طراحی و تولید کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار