مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان بوشهر خبر داد؛

تهیه بیش از ۵۰۰ مدخل دانش‌نامه دفاع مقدس استان بوشهر

«غلام‌علی کفاش» گفت: دانش‌نامه دفاع مقدس، بخشی از دایرةالمعارف دفاع ملی کشور است و دانش‌نامه استان بوشهر با مشارکت نهادها، ادارات فرهنگی و با کمک محققین، نویسندگان، اساتید دانشگاه و دانشجویان با بیش از ۵۰۰ مدخل تهیه شده است.
کد خبر: ۳۰۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ - 21August 2018

تهیه بیش از 500 مدخل دانشنامه دفاع مقدس استان بوشهربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، سردار «غلام‌علی کفاش» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، در جمع هیأت‌های علمی دانشگاه‌های استان، با اشاره به نقش بی‌بدیل استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: استان بوشهر نسبت به درصد جمعیتی خود، رتبه بالایی از شاخص‌های ایثارگری را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن یادآوری این‌که جهاد و شهادت مردان با اخلاص این سرزمین، ستون‌های نظام اسلامی را تا مدت‌ها محکم کرده است، افزود: امروز وظیفه داریم تا مسیر نورانی مجاهدت، مجاهدمردانی که در هشت سال دفاع مقدس از انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند را ادامه دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تصریح کرد: باید فرهنگ زندگی عزتمندانه شهدا که در راستای اسلام و سیره نبوی بود را به آیندگان انتقال دهیم.

سردار کفاش همچنین در ادامه به ضرورت تدوین دانش‌نامه استانی دفاع مقدس تأکید و خاطرنشان کرد: دانش‌نامه دفاع مقدس، بخشی از دایرةالمعارف دفاع ملی کشور است که در استان بوشهر با مشارکت نهادها، ادارات فرهنگی و با کمک محققین، نویسندگان، اساتید دانشگاه و دانشجویان با بیش از ۵۰۰ مدخل تهیه شده است.

وی با اشاره به این‌که این مجموعه یک مجموعه نظامند است که نشر آن باعث پیشرفت جمهوری اسلامی‌ خواهد شد، گفت: دانش‌نامه دفاع مقدس به‌عنوان یک سند تاریخی، علمی، مرجعی برای پژوهش‌گران و محققان جهت بهره‌برداری در حوزه دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، دایرةالمعارف دفاع مقدس استانی را اثری ماندگار خواند که با همت و تلاش دلسوزان انقلاب و مدیران دستگاه‌ها می‌تواند جهت آیندگان و نسل جوان جامعه به یادگار گذاشته شود.

سردار کفاش در پایان از تمامی خانواده‌های معظم شهداء، ایثارگران، رزمندگان و مسئولین خواست تا در زمینه تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان، با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار