تداوم اسارت 31 خبرنگار فلسطینی؛

رژیم صهیونیستی مدیر شبکه ماهواره‌ای «القدس» را مشروط آزاد کرد

رژیم صهیونیستی شب پیش، مدیر شبکه ماهواره‌ای «القدس» در کرانه باختری را به طور مشروط آزاد کرد و هنوز سه همکار او را در بند نگه داشته است.
کد خبر: ۳۰۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ - 22August 2018

رژیم صهیونیستی مدیر شبکه ماهواره‌ای «القدس» را مشروط آزاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، رژیم صهیونیستی شب گذشته، «علاء الریماوی» خبرنگار و مدیر شبکه ماهواره‌ای «القدس» در کرانه باختری را از بازداشتگاه «عوفر» واقع در شهر «بیتونیا» با شروطی بسیار سخت آزاد کرد و 31 خبرنگار فلسطینی را همچنان در اسارت حفظ کرد.

به نوشته پایگاه خبری «فلسطین الآن»، شروط آزادی الریماوی، پرداخت غرامت 10 هزار شِکِل، عدم ترک محل سکونتش، تعلیق از کار رسانه‌ای به مدت دو ماه بود که وی شب پیش با پرداخت وثیقه آزاد شد.

رژیم صهیونیستی الریماوی را به همراه 3 روزنامه‌نگار دیگر در 30 جولای، در رام‌الله به اتهام همکاری با شبکه‌ ماهواره‌ای القدس فلسطین بازداشت کرد. این رژیم این شبکه ماهواره‌ای را یک سازمان تروریستی می‌داند که فعالیت آن در داخل فلسطین اشغالی ممنوع است.

 با بازداشت این چهار نفر، تعداد خبرنگاران و روزنامه نگاران فلسطینی که در زندان‌های اسرائیلی به سر می‌بردند، به ۳۲ نفر افزایش پیدا کرد.

وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین در همان روز بازداشت این خبرنگاران طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بازداشت الریماوی مدیر شبکه ماهواره‌ای «القدس»، «محمد علوان» خبرنگار این شبکه و «حسنی انجاص» عکاس آن و «قتیبه حمدان» روزنامه نگار در راستای تلاش‌های اسرائیلی برای حمایت از رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌هایشان علیه ملت فلسطین است.

اما سرانجام دادگاه عوفر پس از سه بار رد آزادی الریماوی، با آزادی مشروط وی موافقت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار