امام جمعه موقت ساری:

عید قربان روز رهایی از اسارت نفس است

امام جمعه موقت ساری گفت: عید قربان نماد بندگی انسان در برابر خداوند و روز رهایی از اسارت نفس است.
کد خبر: ۳۰۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ - 22August 2018

عید قربان روز رهایی از اسارت نفس استبه گزارش دفاع پرس از ساری،  حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور امام جمعه موقت ساری با تبریک عید سعید قربان به مومنان الهی، اظهار داشت: پروردگار متعال نعمت‌های فراوانی به انسان‌ها داده و باید همگان قدردان این بخشایش‌ها باشند.

خطیب نماز عید قربان ساری با بیان اینکه عید قربان بازگشت به خویشتن است، اضافه کرد: یاد و نام خدا و ایستادن در نماز همواره انسان را از حربه دشمنان نجات می‌دهد.

یوسف‌پور تصریح کرد: جامعه دینی در روز عید سعید قربان به نیت کمک به مستمندان و انجام فریضه الهی، ابراهیم خلیل الله، گوسفند قربانی کرده و با این اقدام  زندگانی خود را تا یکسال از گزند خطرات و حوادث مصون نگاه می‌دارند.

وی با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در کشتار فاجعه منا، تصریح کرد: شهدای منا بسیار ناجوانمردانه در خانه خدا به شهادت رسیدند و باید مجامع بین‌المللی در قبال این حرکت ددمنشانه استکبار جهانی اقدام جدی صورت دهند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به برپایی روح بخش دعای عرفه در ایران اسلامی، یادآور شد: مردم استان علوی تبار مازندران، همانند سایر اقشار ایران اسلامی در این روز با قرائت دعای عرفه، مظلومیت شهدای کربلا و شهدای منا را عجین کرده و فریاد برائت از مشرکین سر دادند.

وی با تاکید بر تقویت روحیه تقوا در بین آحاد جامعه، گفت: در زندگی دینی و اسلامی نباید بی‌تقوایی و بداخلاقی رونق بگیرد.

یوسف‌پور با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت‌الله الحرام، افزود: این که بشریت در هر عصر و زمان و در هر مکان و سرزمینی بر محور توحید به حج دعوت می‌شوند معنای و حقیقت آن ضرورت وحدت بین مسلمانان است.

وی با اعلام اینکه عید قربان نماد بندگی انسان در برابر خداوند متعال است، گفت: عید قربان فرصتی برای مسلمانان جهان، روز شکوفایی ایمان و بندگی انسان‌ها و همچنین روز رهایی از اسارت نفس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار