رییس بنیاد غدیر بوشهر:

هیچ مناسبتی در اسلام به بزرگی و اهمیت واقعه غدیر نیست

رییس بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر گفت: هیچ مناسبتی در اسلام به بزرگی و اهمیت واقعه غدیر نیست.
کد خبر: ۳۰۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ - 23August 2018

هیچ مناسبتی در اسلام به بزرگی و اهمیت واقعه غدیر نیستبه  گزارش دفاع پرس از بوشهر، سردار «حسین کارگر» رییس بنیاد غدیر بوشهر در همایش به سوی غدیر در گناوه با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: در واقعه غدیر عده‌ای سخنان پیامبر را به عنوان یک امر الهی و یک راه و روش و عقیده تبعیت کرده و به عنوان شیعیان علی (ع) شدند و عده‌ای از صحابه نیز به اهل سنت تبدیل شدند.

وی با اشاره به مستندات تبلیغ و ضرورت نهادینه کردن غدیر در جامعه افزود: امر و فرمان پیامبر(ع) و لزوم اطاعت از ایشان اولین ضرورت نهادینه کردن غدیر است که خداوند در آیات متعدد در قرآن کریم اطاعت امر پیامبر را دستور داده است.

کارگر ادامه داد: در خطبه غدیر اشاره شده که ابلاغ و انجام امر غدیر از سوی پیامبر برابر ۲۳ سال زحمات نبوت پیامبر (ص) است که لازم است توسط پیروان آن حضرت خوانده شود.

وی اظهار داشت: بر اساس همین خطبه لازم است که پیام غدیر توسط حاضران به غایبان و پدران به فرزندان رسانده شود که همین امر در سخنان و فرمان پیامبر در خطبه غدیر اولین سند ما برای تبلیغ غدیر است.

وی افزود: انسانی که یک بار فرصت زندگی را از سوی خداوند دریافت کرده است باید راه زندگی را با تحقیق و تفحص و حقیقت دریابد و بر اساس آن زندگی کند و لذا ما باید تحقیق و تفحص کنیم تا حق و حقیقت را دریابیم و این جویندگی حق و حقیقت دومین ضرورت نهادینه کردن غدیر است.

رییس بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر ادامه داد: به فضل و عنایت خداوند سبحان، نظام، ملت و امتی در کشور ما شکل گرفته و برپا شده است که نظیر آن در تاریخ اسلام نبوده است اما دشمنان با انواع دسیسه های اقتصادی، نظامی، فرهنگی و غیره سعی در سست کردن اعتقادات مردم و جدایی آنها از این نظام اسلامی دارند.

وی گفت: دشمن با هجوم و جنگ فرهنگی ریشه اعتقادات جوانان ما را با استدلال های علمی نشانه رفته است و سعی در سست کردن اعتقادات آنها دارد تا با فاصله گرفتن مردم از نظام اسلامی، نظام از داخل تهی و سست شود.

وی افزود: ما به منظور دفاع از دین و اعتقادات خود باید با استدلال ها و شناخت درست و بر اساس آیات قرآنی و احادیث پیامبر (ص) و ائمه (ع) حقانیت شیعه و مکتب اهل بیت (ع) را اثبات کنیم.

کارگر تصریح کرد: هیچ مناسبتی در اسلام به بزرگی و اهمیت واقعه غدیر نیست و لازم است که همه در راه تبلیغ و اهمیت آن تلاش کرده و آن طور که باید به آن اهمیت دهیم تا همانگونه که خدا، اهل بیت (ع) و پیامبر(ص) فرموده‌اند فرهنگ سازی و نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار