دیدار جمعی از بانوان فعال اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس با خانواده شهید «قربان بهمنی»

جمعی از بانوان فعال در معاونت امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با خانواده شهید «قربان بهمنی» دیدار کردند.
کد خبر: ۳۰۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ - 23August 2018

حساسیت شهید «قربان بهمنی» نسبت به حق الناسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، شهید «قربان بهمنی» سال ۱۳۴۵ در روستای گوجه منار ساوه به دنیا آمد. پدرش کشاورز ساده زیستی بود که با نان حلال ۶ دختر و ۲ پسر را به ثمر رساند.

بانو «خدیجه افراسیاب» مادر بزرگوار شهید «قربان بهمنی» نقل می‌کند: فرزندم قربان در روز عید قربان متولد شد و همان زمان به دلم افتاد که این اولادم قربانی در راه خداست.

گذشت زمان این موضوع را برایم روشن کرد. چون در وجود قربان خصلت‌هایی را دیدم که او را نسبت به بقیه فرزندانم متمایز می‌کرد.

قربان در احترام به پدر و مادر، حق الناس، کمک به دیگران و رعایت موازین شرعی نسبت به سایر فرزندانم حساسیت بیشتری داشت. به مسئله حجاب و حضور در راهپیمایی‌ها در زمان انقلاب تاکید می‌کرد.

او یک بسیجی مخلص بود و با وجود سن بسیار کم در ۱۶ سالگی همواره می‌گفت: م روم تا اینکه یا شهید شوم یا اسیر و یا پیروز میدان باشم.

از قربان می‌خواستم که به منطقه نرود و در کنار خانواده باشد، اما او در جواب می‌گفت: تا زمانی که قدرت دارم، با عشق به منطقه میروم، حتی اگر دشمن برایم یک پا باقی بگذارد.

شهید قربان بهمنی در سال ۱۳۶۱ به جبهه اعزام شده و در سال ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت رسید و در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها