وصیت‌نامه شهید حسن جمالی‌زاده؛

امام را تنها نگذارید که در درگاه خدا مسوول خواهید بود

شهید«حسن جمالی‌زاده» در وصیت‌نامه خود آورده است: سنگرم را پر نمائید و راهم را ادامه دهید و لحظه‌ای امام تنها را نگذارید که در درگاه خدا مسوول خواهید بود.
کد خبر: ۳۰۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ - 26August 2018

لحظه‌ای امام تنهارا نگذارید که در درگاه خدا مسئول خواهیدبود//در حال ویرایشبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید حسن جمالی‌زاده اول مهر سال 1336 در روستای پا‌قلعه استان کرمان به دنیا آمد. وی در سال 1361 در منطقه مریوان به شهادت رسید.

وصیت‌نامه این شهید والامقام را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

حال که زمان وصال عاشق و معشوق و زمان دیدار با معبود خویش فرارسیده وصیتی چند با خانواده خود و رهروان طریقت دارم.

طریقت شهادت: انا لله‌ و‌ انا‌ الیه‌ راجعون (به‌ درستی که بازگشت همه به سوی خداست)

آنان که کمر بسته‌اند برای حفظ اسلام باید اشخاصی باشند که اگر همه رفتند آنها بمانند.

آن‌گاه منطق قرآن است که ما از خدائیم و به سوی او می‌رویم و مسیر اسلام بر شهادت است، خدایا مرگم را در راه خودت قرار بده زیرا که عمر کوتاه ولی سراسر گناهم نتوانست به اسلام خدمتی کند.

«والذین هاجروا فی سبیل الله قتلوا او ماتوا لیرزقنهم الله رزقا حسنا و ان الله لهو خیرالرازقین»

آنان که در راه رضای خدا از وطن هجرت گزیده و در این را کشته شوند یا مرگشان فرا رسد البته خداوند رزق و روزی نیکویی نصیبشان می‌گرداند که همانا خداوند بهترین روزی دهندگان است.

«اللهم ارزقنا توفیق شهاده فی سبیلک»

این آخرین وصیت من است و پس از گذشت بیست و اندی سال که از عمرم، به یاری حق می‌گذرد، اکنون در مسیر از قیام تا شهادت هستم. دوستان هیچ چیز جزء شهادت نمی‌تواند گلوی تشنه مرا سیراب کند!

اکنون می‌خواهم مسیر از لجن تا بارگاه حق را طی کنم و آن گاه شهادت دهم و امیدوارم که درخت اسلام با خون من و برادران من سیراب شده و آن‌گاه جوانه زده و برای ملتم ثمر دهد...

...خدایا چه بسا نعمت‌هایی که من لایق آن نبودم به من عطا نمودی چه بسا نفس‌های آزادی را در جمهوری اسلامی تنفس کردم ولی کمتر دین خودم را ادا کردم. خدایا ضعیفم، ذلیلم، حقیرم دستم را بگیر.

پدرجان، من این راه را با شناخت کامل انتخاب نمودم و می‌روم تا به وظیفه شرعی و دینی خود جامه عمل بپوشم.

آری پدرجان در تمامی اعصار و ادوار همیشه 2 جبهه حق و باطل در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و همیشه حق گویان را به جرم گفتن حق به خاک و خون کشیده‌اند! ولی بدانید همیشه حق پیروز بوده و خواهد بود.

پدرم، سلام بر تو و ایمانت و سلام بر تو و صلابتت. پدرم همچون کوه استوار و مقاوم باش و بر شهادتم افتخار کن و بدان که در درگاه حق تعالی اجری عظیم داری.

 و تو همسرم بدان که زمانی که اقتضاء می‌کند یک مسلمان باید دل از تمامی علایق دنیوی بریده تکلیف شرعی و دینی خود را انجام دهد و حال آن زمان فرارسیده است.

مرا ببخش که همسر خوبی برایت نبودم و همسرم بدان که انسان به خاطر اسلام و قرآن باید خیلی از مصائب دنیوی را به جان بخرد و بدان که خداوند به تو و همسران شهدا اجری عظیم عطا خواهد کرد.

برادر و خواهرانم همچون کوه مقاوم و استوار باشید و همچون حسین و زینب جهادگر و پیام آور باشید و مخصوصا شما برادرانم سلاحم را بر دوش گیرید. سنگرم را پر نمائید و راهم را ادامه دهید و لحظه ای امام تنها را نگذارید که در درگاه خدا مسوول خواهید بود و شما  دوستان اگر در طول زندگی از من ناراحتی دیده‌اید مرا ببخشید و از شما می‌خواهم که به جای خودم، راهم را دوست بدارید و در ادامه آن تا مرز شهادت کوشا باشید.

در پایان از خانواده و دوستانم می‌خواهم که دلتان برای من نسوزد برای اسلام بسوزد که در این دنیای پر از کفر تنهاست و از شما می‌خواهم که راه امام را ادامه دهید و گوش به فرمان ولایت فقیه بوده و برای امام دعا کنید و لحظه‌ای ایشان را تنها نگذارید و دستورات امام را چون دستورات ائمه اطهار (ع) و خداوند واجب بدانید.

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شهر مهران

حسن جمالی زاده

1365/4/7

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها