انتقاد وزیر خارجه پاکستان از دورویی آمریکا/ از سفر ظریف استقبال می‌کنیم

وزیر خارجه پاکستان با اشاره به نفاق همتای آمریکایی خود گفت: وی در تماس تلفنی با عمران خان مطالبی بیان کرد که در اعلامیه خود آنها را زیر پا گذاشت.
کد خبر: ۳۰۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ - 25August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان با انتقاد از سیاست‌های دوگانه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: وی در گفت‌وگو با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان پیروزی «حزب تحریک انصاف» را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که روابط میان 2 کشور بهتر شود.

به گزارش داون نیوز، شاه محمود قریشی تصریح کرد: ما در بیانیه وزارت خارجه آمریکا بلافاصله پس از این تماس صادر شد، شاهد لحنی تهدیدآمیز و غیر دوستانه بودیم که سخنان وزیر خارجه در گفت‌وگو با عمران خان را کاملا نقض می‌کرد.

وی گفت: اعلامیه وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اعمال فشار بر پاکستان از سوی ما محکوم است و ما بندهای آن را نخواهیم پذیرفت.

وزیر خارجه پاکستان افزود: ما در مورد سیاست‌های خارجه گفت‌وگوی مفصلی با عمران خان داشته‌ایم و او تاکید کرده است به شیوه عزت‌مندانه از حقوق پاکستان در سطح بین المللی دفاع شود.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف گفت: پس از هفت سال باز هم وزیر خارجه پاکستان شده‌ام و اینک مشاهده می‌کنم که دنیا تغییر کرده است، کشورهای غربی باید بدانند که پاکستان به سمت شرق در حال حرکت است و دیگر نمی‌توانند توقعات گذشته را از ما داشته باشند.

این سیاستمدار برجسته پاکستانی اضافه کرد: در مورد روابط با هند نیز با منتظر هستیم که حکام دهلی‌نو یک قدم به سمت ما بردارند تا ما 2 قدم به سمت آنان برداریم ولی آنها باید بدانند که یک دست صدا ندارد.

شاه محمود قریشی تاکید کرد: در ارتباط با هند لحنی معذرت خواهانه نخواهیم گرفت ولی از هر اقدام مثبتی که دولت دهلی‌نو انجام دهد، حمایت می‌کنیم.

وی افزود: سفر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران به پاکستان بسیار خوشایند است و ما از آن استقبال می‌کنیم، زیرا ایران دوست و همسایه ما است.

وزیر خارجه پاکستان در سخنانش از گسترش همکاری با چین و پیشرفت پروژه کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان سخن گفت و اضافه کرد: به زودی وزیر خارجه چین به پاکستان سفر خواهد کرد.

با روی کار آمدن عمران خان و دولت حزب تحریک انصاف روابط میان پاکستان و ایران بیش از پیش افزایش یافته و این باعث خشم لابی‌های غربی و آل سعود شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها