اسماعیلی مطرح کرد

لزوم تقویت ولایت پذیری به صورت مرتب در میان قضات

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: لازم است به طور مرتب ولایت پذیری خود را تقویت کنیم تا در جایگاه قضا و اجرای عدالت عملکرد موفق‌تری داشته باشیم.
کد خبر: ۳۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹ - 07October 2014

لزوم تقویت ولایت پذیری به صورت مرتب در میان قضات

به گزارش دفاع پرس، نهمین شورای معاونین دادگستری کل استان تهران با حضور اعضا و ریاست "غلامحسین اسماعیلی" در سالن کنفرانس مجتمع قوه قضائی برگزار شد.

"غلامحسین اسماعیلی" رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: 3 چیز فخر و زینت مؤمن به شمار میرود که از آن جمله نماز نافله، دل نبستن به دارایی مردم و پذیرش ولایت امام از خاندان نبی امام و خاندان عصمت و طهارت و در ادامه ولایت فقیه است.
 
وی افزود: باید دید تا چه اندازه در عمل پایبند فرامین حضرات معصوم هستیم و خدای نکرده نباید این موضوع صرفا در حد ادعا باقی بماند.
 
اسماعیلی تأکید کرد: موضوع پذیرش ولایت در موقعیت جایگاه شغلی ما یعنی امر قضا بطور قطع نمود بیشتری دارد و به همین جهت باید توجه داشت که اکثریت علما دو منصب امام جمعه و قضا را از شئون ولایت میدانند، زیرا امروز قضات ما مأذون از طرف مجتهد جامعالشرایط و در نهایت از شخص رهبری به انجام وظیفه مشغول هستند لذا به صراحت میگویم که اگر کسی نسبت به شأن و جایگاه ولایت فقیه و شخص رهبری معظم انقلاب کوچکترین تردیدی داشته باشد نمیتواند در امر خطیر قضا ورود پیدا کند.
 
وی گفت: لازم است به طور مرتب ولایت پذیری خود را تقویت کنیم تا در سمت قضا و اجرای عدالت عملکرد موفقتری داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها