دیدار فرمانده پایگاه پدافند هوایی قم با خانواده شهید «یزدی»+ تصاویر

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) قم با خانواده شهید «علی یزدی» دیدار کرد.
کد خبر: ۳۰۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ - 26August 2018

دیدار فرمانده پایگاه پدافند هوایی قم با خانواده شهید «یزدی»+ تصاویربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ «شمسعلی اسدی» فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) با خانواده شهید «علی یزدی» در بخش جعفریه قم دیدار کرد.

وی در این دیدار طی سخنانی با اشاره به ضرورت پاسداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام اظهار داشت: امنیت و عزت و افتخار ملت ما برگرفته از آثار خون مطهر شهدا و منویات مقام عظمای ولایت و فرماندهی معظم کل قواست و باید قدر این نعمت گرانقدر را دانست.

در این دیدار کریم مرادی فرمانده حوزه ۲۴ شهید محلاتی ناحیه بسیج امام رضا (ع) نیز حضور داشت و «محمد یزدی» فرزند شهید و از کارکنان ناجای استان قم ویژگی‌هایی از شهید یزدی و نحوه شهادت وی را بازگو کرد.

سرهنگ اسدی همچنین با حضور در گلزار شهدای جعفریه و مزار مطهر 2 شهید گمنام مدفون در این بخش، به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ادای احترام کرد.

شهید گروهبان یکم علی یزدی فرزند صفر متولد سال ۱۳۳۶ در قم و از کارکنان پدافند هوایی ارتش بود. این شهید بزرگوار قبل از پیروزی انقلاب به علت فعالیت‌های انقلابی و پخش اعلامیه‌های حضرت امام (ره) از سوی ساواک در محل خدمت خود به زندان افتاد.

وی در سال ۱۳۶۱ پس از دومین اعزام خود به جبهه در منطقه هفت تپه در عملیات فتح‌المبین مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان شماره ۲ ارتش در شوش، به شهادت رسید و در گلزار شهدای شیخان قم خاکسپاری شد.

چند سال قبل هنگام حفاری در مجاورت مزار مطهر شهید، بخشی از دیواره قبر فرو می‌ریزد و پیکر سالم شهید یزدی پس از ۳۳ سال، نمایان می‌شود و بوی رایحه خوشی فضای گلزار را در بر گرفته و موضوع این شهید عطرآگین مورد رویت و تایید مسئولان استانی و کارشناسان ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

به تازگی و با همت خانواده شهید، مجموعه مکتوبی به نام «از جنس نور با عطر یاس» شرح زندگی و شهادت شهید یزدی تدوین و منتشر شده است.

«صفر» و «ربابه» پدر و مادر شهید یزدی نیز فروردین سال ۱۳۶۷ در آخرین بمباران هوایی شهر قم در منطقه شاه ابراهیم به شهادت رسیدند و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها