فرمانده سپاه امام رضا (ع):

روح مبارزه باید در تصمیمات کارگزاران انقلاب جاری باشد/ تربیت جوانان شهادت طلب اقتدار دفاعی ایران را به همراه خواهد داشت

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: ما به عنوان کارگزاران انقلاب اسلامی در تقابل سخت، گسترده و پیچیده با دنیای استکبار به اکسیر استقامت و مبارزه نیازمندیم. برای دستیابی به این مهم باید توجه داشته باشیم روح مبارزه در همه تصمیمات و اقدامات ما جاری و ساری باشد.
کد خبر: ۳۰۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ - 26August 2018

روح مبارزه باید در تصمیمات کارگزاران انقلاب جاری باشد/ تربیت جوانان شهادت طلب اقتدار دفاعی ایران را به همراه خواهد داشتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با هفته دولت و روز کارمند، اولین یادواره 800 شهید کارمند استان خراسان رضوی عصر امروز با حضور سردار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، «قاسم تقی ­زاده» شهردار مشهد، سردار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی، «محمدرضا حیدری» رییس شورای اسلامی شهر مشهد، «احسان اصولی» رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و سرهنگ «سید جواد کمالی» رییس سازمان بسیج کارمندان سپاه امام رضا، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم مشهد در تالار شهر برگزار شد.

سردار نظری در این مراسم اظهار داشت: پیام مشترک قربان و غدیر موضوعی جز مبارزه، جهاد و شهادت نیست. این مبانی باعث شده است که در حضور خانواده­ های معظم شهدا جمع شویم تا علاوه بر احترام و تکریم آنها، آنچه را که شهدا هدف قرار دادند و به تکلیف عمل کردند را بازخوانی کنیم.

وی افزود: شهادت تنها جایگاهی است که انسان را در نقطه اوج قرار می ­دهد. به این دلیل است که صاحب غدیر، زمانی که از شهادت مطمئن می­ شود جمله «فزت و رب الکعبه» را بر زبان جاری می­ کند. در نتیجه پیمودن مسیر مجاهدت است که خداوند شهادت را به بندگان خالص خود عطا می ­کند.

سردار نظری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره با تقابل حق و باطل ادامه داد: شهدای ما قطعاً برای مبارزه با جبهه کفر وارد عرصه مبارزه شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: میدان مبارزه امروز، میدان پیچیده­ ای است. ما باید با توسل به یک نقطه مطمئن، مسیری را که شهدا انتخاب کردند ادامه دهیم و این تکیه گاه چیزی جز ولایت نیست. پیام غدیر و قربان اطاعت مبتنی بر هدایت است.

این مسئول تأکید کرد: نقطه تمایز نظام مقدس جمهوری اسلامی با دیگر نظام ­ها، کار هدفمند و با محتوا است. این نظام الهی در طول حیات 40 ساله خود با تقدیم 250 هزار شهید پایه­ های خود را مبتنی بر ایثار و شهادت استوار کرده است. دشمن به شدت از این نظام ضربه خورده است و در طول تاریخ انقلاب توان رویارویی با جوانان این مرز و بوم را نداشته و از این به بعد نیز نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: هیچ ملتی همچون ملت ایران اسلامی در اوج عزتمندی قرار ندارد. این در نتیجه مبارزه استقامت و شهادت است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: ما به عنوان کارگزاران انقلاب باید توجه داشته باشیم روح مبارزه باید در همه تصمیمات و اقدامات ما جاری و ساری باشد اگر بر خلاف این باشد باید پاسخگوی خون شهدا باشیم. ما در تقابل سخت، گسترده و پیچیده با دنیای استکبار به اکسیر استقامت و مبارزه نیازمندیم. این مجالس و محافل باید این روحیه را در ملت ما تقویت کند. این خواسته شهدا است اگر چیزی جز این باشد در مسیر شهدا حرکت نکرده ­ایم.

سردار نظری ابراز داشت: عزت امروز ایران اسلامی، استقلال نظام، پیشرفت­ های همه جانبه کشورمان و اقتدار ایران در دفاع از هویت ملی در نتیجه گذر از میدان­ های سخت است. امیدواریم به فضل خدا از تمام میدان­­ های سخت پیش رو عبور کنیم که بر اساس وعده الهی، بعد از آن گشایش و آسانی خواهد بود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تأکید کرد: با روحیه راحت­ طلبی، اشرافی­ گری و باری به هر جه بودن نمی­ شود نظام را حفظ کرد. باید این ملت مجاهد پرور و شهید پرور باشد و روحیه شهادت طلبی را در نسل جوان بپروراند. این روحیه هست که اقتدار دفاعی و امنیتی ایران اسلامی را برای مردم کشورمان به ارمغان می ­آورد.

سردار نظری در پایان سخنانش با اشاره به مشکلات اقتصادی داخلی گفت: ما مکلف به ایستادگی در برابر دنیای استکبار هستیم. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید همچون دفاع مقدس بر توان داخلی تکیه کنیم. امروز ما نیازمند روحیه مقاومت در عرصه اقتصادی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار