رئیس پلیس ترافیک شهری:

آماده باش صددرصدی پلیس در شهریور ماه/ 43 درصد تصادفات درون شهری را رانندگان بی‌سواد رقم زده‌اند

سرهنگ قاسمیان گفت: 43 درصد تصادفات را اقشار بی‌سواد یا دارای تحصیلات مقطع ابتدایی رقم زده‌اند و چهار درصد تصادفات را هم دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا.
کد خبر: ۳۰۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ - 27August 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ داوود قاسمیان در شصت و سومین کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی (طرح تابستانه 97) در خصوص تأثیر میزان تحصیلات بر وقوع تصادفات درون‌شهری اظهار داشت: 43 درصد تصادفات را افراد بی‌سواد و دارندگان سواد در سطح ابتدایی رقم زده‌اند. افرادی که دارای تحصیلات فوق‌دیپلم به بالا هستند 4 درصد تصادفات را به وجود آورده‌اند.

رئیس پلیس ترافیک شهری در خصوص کشته‌شدگان حاصل از تصادفات تصریح کرد: 29 درصد از جانباختگان در سر صحنه تصادف‌اند، هفت درصد حین انتقال به بیمارستان و 63 درصد در مراکز درمانی جان می‌سپارند.

وی گفت: 27.7 درصد کشته‌شدگان عابران پیاده‌اند و 36.9 درصد موتورسیکلت‌سواران؛ بیشترین علت تصادفات هم عدم توجه به جلو بوده است با 35.7 درصد و عدم رعایت حق‌تقدم با 21.7 درصد.

وی با اعلام این مطلب که ماه شهریورماه با اوج سفر‌ها مواجهیم، افزود: از طرف دیگر با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه افزایش سفر‌های درون‌شهری را به دلیل خرید مایحتاج در شهریورماه شاهد هستیم که بر همین اساس تمام نیرو‌های درون‌شهری اعم از پایور و وظیفه به صورت آماده‌باش صددرصدی هستند.

سرهنگ قاسمیان ادامه داد: طرح تشدید ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین و ممنوعیت انجام عملیات‌های عمرانی از 15 شهریور تا 15 مهرماه اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال هزار و ۶۵ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان باختند که 63 درصدشان مرد و 17 درصدشان زن بودند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار