با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صورت گرفت؛

مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه

مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه با حضور نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ - 27August 2018

مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، مراسم تکریم و معارفه «طهمورث الیاسی» رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه با حضور  نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد.

نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: رشد اقتصادی ایرانی در چهار سال گذشته از متوسط خاورمیانه بالاتر بوده است اما بدخواهان با تحریم نگذاشتند که این رشد سریعتر باشد.

نوبخت اعلام کرد: در جلسه دیروز دولت مصوب شد 251 میلیارد تومان کمک بلاعوض همچنین 400 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مناطق زلزله زده اختصاص داده شود که به زودی اعلام می شود.

 وی به سیر صعودی اقتصاد کشور در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: طی چهار سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد کشور افتاد و شاهد چهار درصدی شدن نرخ رشد اقتصادی کشور و تک رقمی شدن نرخ تورم بودیم.
 
وی با بیان اینکه نباید شرایط موجود را ناشی از ناکار آمدی دولت بدانیم، گفت: باید یادمان باشد این دولت همان دولت چهار سال پیش است و همه وزرا با تجربه هستند و برای آزمون و خطا در این سمت قرار نگرفتند.  
 
نوبخت تصریح کرد: به هرحال در این شرایط سازمان برنامه و بودجه موظف است برنامه ای برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم داشته باشد و در همین راستا پنج بسته جبرانی، حمایتی و معیشتی برای اقشار مختلف مردم آماده شده که به زودی جزییات آن اطلاع رسانی می‌شود.  
 
وی افزود: از این بسته ها، دو بسته معیشتی برای همه اقشار جامعه است، یک بسته معیشتی ویژه پنج دهک پایین جامعه خواهد بود، یک بسته حمایتی برای تولیدکنندگان و یک بسته خاص برای پیمانکاران خواهیم داشت.  
 
وی در بخش پایانی صحبت هایش از افزایش کمک های دولت در اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در جلسه روز گذشته هیات دولت مصوب شد که پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و  پنج میلیون تومان تسهیلات بازسازی روستایی با سود چهار درصد و 10 میلیون تومان تسهیلات بازسازی شهری با سود پنج درصد به زلزله زدگان این استان اختصاص داده شود.

قرار است پس از این سکان برنامه و بودجه استان کرمانشاه به دستان «حبیب الله وفایی» سپرده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار