امام‌ جمعه شاهرود:

رشد علمی حوزه و دانشگاه مرهون انقلاب اسلامی است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های علمی خوبی را شاهد هستیم، گفت: رشد علمی حوزه و دانشگاه مرهون انقلاب است.
کد خبر: ۳۰۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ - 27August 2018

رشد علمی حوزه و دانشگاه مرهون انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع پرس از شاهرود، حجت‌ الاسلام «عباس امینی» عصر دوشنبه در آیین افتتاح همزمان ۱۵۸ پروژه متمرکز شاهرود به میزبانی سالن همایش‌های پردیس دانشگاه صنعتی این شهر با حضور وزیر علوم، ضمن تأکید بر اینکه طبق گفته امام هادی (ع) «ارث کریم، دانش و علم است»، اظهار داشت: اساتید حوزه و دانشگاه از جمله این افراد هستند که زمینه رشد و تعالی ما را فراهم می‌کنند و لذا باید برایشان ارزش و قدر خاصی قائل بود.

وی با بیان اینکه تفکر مهم‌ترین برکت است، افزود: آیینه صافی که عیب‌ها را می‌توان دید تفکر نام دارد که جایش در دانشگاه‌ها و مراکز علمی است و لذا باید به آن توجه داشت.

ضرورت گرامی‌داشت یاد شهید رجایی و باهنر

امام‌ جمعه شاهرود با بیان اینکه علاوه بر رشد و توسعه دانشگاه‌ها در مراکز علمی مانند حوزه علمیه نیز شاهد رشد علمی خوبی در چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: رشد علمی ما مدیون انقلاب است و باید گفت برای آنکه علم، ادب و فکر در جامعه رشد پیدا کند امروز نیازمند این هستیم که حوزه علمیه و دانشگاه‌ها توأمان باهم رشد کنند که خوشبختانه این امر در کشور به خوبی دیده می‌شود.

امینی در دیگر بخش سخنان خود، ضمن گرامی داشت یاد شهیدان دولت، تاکید کرد: درسی که از شهید رجایی می‌گیریم این است که کار خالصانه از نظر مردم پاک نمی‌شود و لذا امیدواریم مسئولان نسبت به ادامه مسیر این شهید عزیز و یار باوفایش، شهید باهنر، اهتمام کافی را داشته باشند.

وی افزود: امروز مردم از مسئولان انتظار کار خالص دارند لذا انتظار می‌رود مدیران، نه تنها در هفته دولت، بلکه در همه ایام سال تکریم مردم را در اولویت خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار