جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

صف‌آرایی نسل چهارم و پنجم فلسطینی‌ها مقابل رژیم صهیونیستی نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: اگر می­‌بینیم در جنگ 50 روزه غزه که نسل چهارم و پنجم مبارزین فلسطینی در مقابل ارتش اسرائیل صف آرایی کرده و بر آن‌ها غلبه می­‌کنند، علتش تاسی به فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶ - 08October 2014

صف‌آرایی نسل چهارم و پنجم فلسطینی‌ها مقابل رژیم صهیونیستی نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، سردار قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در دومین یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه امام رضا(ع) که با حضور پیشکسوتان پشتیبانی جنگ و خانواده معظم 555 شهید این واحد از استان خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی آیهها در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: شهدای تدارکات سپاه جزو نیروهای ارزشمند، فداکار و با اخلاص و کم نام و نشان بودند و حق هم همین است که از آنها تکریم و از خانواده معظم این شهدا تجلیل شود.

وی افزود: نکته­ای که در ارتباط با همه شهدا باید به آن توجه داشت و شهدای تدارکات نیز از این قاعده مستثنی نیستند این است که شهدا اساس حضورشان در میدان نبرد ادای تکلیف بود و به تبعیت فرمان امامشان برای انجام وظیفه در این میدان حضور پیدا کردند.

جانشین فرماندهی سپاه قدس افزود: میدان نبرد ما ویژگی­های خاصی داشت که با توجه به این ویژگی­های خاص در این جنگ نابرابر شهدا برای اعتلای اسلام گام بردارند و برای مسلمانان جهان عزت بیافرینند. این جنگ از اول تا آخر در اوج نابرابری بر ما تحمیل شد و در حقیقت شهدا و همسنگرانشان توانستند در این نابرابری با راهکارهایی که ارائه می­دادند راه را پیدا کنند.

وی با اظهار اینکه در جنگ تنها نمی­شد به ابزار و ادوات تکیه کرد و این نیروهای تدارکات بودند که با نوآوری­ها و خلاقیتها در پیشبرد جنگ سعی و تلاش زیادی کردند، اضافه کرد: با توجه به تحریمها و شرایطی که در تهیه ابزار و ادوات در آن مقطع داشتیم، نیروهای پشتیبانی بر اساس تکلیف در میدان بودند و تا جان و نفس داشتند در زمینه­هایی که تخصص داشتند، فعالیت کردند.

به گفته قاآنی، پشتیبانی شوخی نبود و نابرابری که در جنگ وجود داشت را باید این نیروها با نبود امکانات و دست خالی حل می­کردند و تدارکات بخش قابل توجهی از کار رزمندگان را به دوش میکشیدند و با کار و رفتارشان باعث می­شد تا فرماندهان دیگر دغدغه پشتیبانی را نداشته باشند و هم و غمشان را بر روی جنگ متمرکز کنند. در شرایط سخت اولین کسانی که به کمک ما می­آمدند نیروهای تدارکات بودند.

سردار قاآنی در ادامه تاکید کرد: نیروهای تدارکات با دست خالی و امکانات محدود حتی عقبه­ نیروها را بازسازی می­کردند. این حرکتشان به کار برکت می­داد و موجب گشایش کار در شرایط سخت می­شد و زمانی هم که در جایی گیر می­کردند خدا را صدا می­زدند خدا هم به کمکشان می­آمد این نتیجه نگاه تکلیف مدارانه ای بود که به جنگ داشتند و باید به اینچنین انسانهای فداکاری افتخار کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به این مسائل جنگ شما میشود دفاع مقدس و برای همه دنیا الگو می­ شود. باید این را بدانیم که این شهدا مربوط به آن مقطع تاریخی نبودند امروز آنها مسیری را گشودند که مسلمانان دیگر کشورها آن مسیر را انتخاب کردند تا با قدم گذاشتن در این راه با عزت زندگی کنند. اگر می­ بینید در جنگ 50 روز غزه که نسل چهارم و پنجم مبارزین فلسطینی هستند در مقابل ارتش اسرائیل صف آرایی کرده و بر آنها غلبه می­کنند علتش تاسی به فرهنگ دفاع مقدس است. شهدای شما با ابتکار و نوآوری و توکل راه را برای آنها باز کردند و به آنها این پیام را دادند که اگر می­ خواهید با عزت با نابرابری بجنگید باید راه ما را در پیش بگیرید.

وی در پایان افزود: با توجه به شرایط منطقه و تحولاتی که در فلسطین و لبنان صورت گرفته می­گوئیم راه شهدا ادامه دارد و ما باید یاد انهاد را گرامی بداریم حیات شهدا قابل حس است آنها زنده­ اند که خط و روششان جلو می ­رود. شهدا پرچمداران افتخار و عزت ما هستند و این مجالس مجالس عزا نیست بلکه مجالس عزت و سربلندی و افتخار است و برای ما این نکته را یادآور می­ شود که چه مردانی بودند که ایستادند و تکلیف مدارانه حرکت کردند و پیروز شدند.

در این مراسم از کتاب عین الحیاة، زندگینامه شهید عین القضاة رونمائی و در پایان نیز از خانواده معظم شهیدان عبدالرزاق پارسا، غلامحسن ظفرقاسم­پور، قربانعلی بهروزیه، محمدجعفر کنعانی، مهدی اسماعیلیان، هاشم رجبیان، سیدجواد سیدالحسینی، حسن باغشنی، حسین محمودی­زاده، رجبعلی باشتنی، رمضانعلی نوری تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار