فرمانده سپاه نینوا:

جامعه امروز نیازمند فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت است

سردار «حسین معروفی» گفت: امروز جامعه ما نیازمند فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت است و تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که هر جا ایستادگی کردیم، سربلند بودیم و هر جا کوتاه آمدیم، عقب رانده شدیم.
کد خبر: ۳۰۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ - 28August 2018

به گزارش دفاع پرس از گرگان، سردار «حسین معروفی» فرمانده سپاه «نینوا» استان گلستان در یادواره ۱۹۲ شهید اصناف استان که در دانشکده «مائده» گرگان برگزار شد. اظهار داشت: شهدا به کسی بدهکار نیستند؛ این ما هستیم که عقب ماندیم و به شهدا بدهکار هستیم.

وی افزود: امروز جامعه ما نیازمند فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت است و تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که هر جا ایستادگی کردیم سربلند بودیم و هر جا کوتاه آمدیم، عقب رانده شدیم.

سردار معروفی با اشاره به مؤلفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، گفت: اولین مؤلفه ایمان عملی به خداوند و توسل به ائمه اطهار (س) بود و دومین مؤلفه نیز وفاق و وحدت واقعی بود که در بین رزمندگان وجود داشت و محور این وفاق حضرت امام خمینی (ره) بود.

جامعه امروز ما نیازمند فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت است

فرمانده سپاه استان گلستان خاطرنشان کرد: دعوا‌های سیاسی در جبهه جایی نداشت و کسی در جبهه نمی‌پرسید با کی هستید و چه سلیقه‌ای دارید و به دلیل داشتن هدفی والا کسی درگیر کارهای جزئی نمی‌شد، در جبهه سلایق مختلف بود، اما دعوای سیاسی نبود و وقتی خلأ به‌وجود می‌آمد به‌معنای این بود دشمن نفوذ کرده است.

وی تأکید کرد: وفاق در دوره جنگ به‌خاطر اطاعت از امام خمینی (ره) بود و همین عامل رمز موفقیت بود و امروز هم باید همین طور باشد، اما آیا کلام امام جامعه را باید سیاسی کنیم؟

وی به سومین مؤلفه اشاره کرد و گفت: مدیریت صحیح اسلامی و ولایت فقیه توانست ملت ما را سرافراز کند، در عملیات «کربلا ۴» که لو رفت و خیلی از بچه‌ها شهید شدند و فرماندهان روی برگشتن به چادر فرماندهی را نداشتند و احساس فروپاشیدگی در لشکر‌ها داشتیم، امام خمینی (ره) با یک پیام نشاط را به جبهه برگرداند که «شما برای ادای تکلیف می‌جنگید نه پیروزی».

این رزمنده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: عقبه جنگ هشت ساله باعث عزت مردم ایران شد و امروز هم مردم ما هوشمند‌تر از گذشته هستند؛ اگر چه ریزش‌هایی در انقلاب داشتیم، اما رویش‌های بسیار خوبی داشتیم که ما قابل قیاس با گذشته نیست.

سردار معروفی یادآور شد: آمریکا محاسبه کرده و می‌داند که جنگ با ایران چقدر هزینه دارد و ملت ما نیز ثابت کرده با هر سلیقه و اعتقادی، زمانی که منفعت و اعتقادشان به خطر بیافتد در مقابل دشمن در یک جبهه قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: امروز هدف‌گذاری دشمن ایجاد فاصله بین مردم و نظام و مسئولان از طریق جنگ روانی در فضای مجازی است و می‌خواهند ذائقه و محاسبه مردم ایران را عوض کنند.

جامعه امروز ما نیازمند فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت است

سردار معروفی گفت: حل مشکلات امروز همت می‌خواهد با روحیه و غیرت انقلابی و جهادی که نشدنی‌ها را شدنی کند.

وی اشاره کرد: آمریکایی‌ها در عراق با دوستانی که برای‌شان فرش قرمز پهن کردند ارزشی کمتر از سگ می‌گذاشتند و من فیلم‌هایی از جنایات آمریکا در عراق دیده‌ام که شرم دارم آن‌ها را بیان کنم.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار