فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد:

سپاه کمک به دولت را وظیفه خود می‌داند/ بهره‌برداری از ۲۴ پروژه محرومیت‌زدایی در کهگیلویه و بویراحمد

سردار «یدالله بوعلی» گفت: امروز سپاه با افتخار وظیفه پاسداری خود می‌داند که به دولت کمک کند تا مشکلات مردم حل شود و در سال‌های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد با همین رویکرد در موضوعات مختلف ورود کرده و به دولت کمک کردیم.
کد خبر: ۳۰۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ - 28August 2018

بهره‌برداری 24 پروژه محرومیت‌زدایی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، سردار «یدالله بوعلی» فرمانده سپاه «فتح» کهگیلویه و بویراحمد، امروز (سه‌شنبه) در همایش روز کارمند و جشن ولایت، با بیان این‌که شرایط امروز کشور علی‌رغم پیچیده بودن تازگی ندارد، اظهار داشت: در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، دشمنان تهدیدات زیادی علیه کشور روا داشته‌اند که این تهدیدات گاهی عملی و گاهی سیاسی بوده و امروز نیز اقتصادی است.

وی با بیان این‌که هدف دشمنان همان هدف اول انقلاب است، افزود: نظام سلطه همواره به دنبال برتری در منطقه است تا بتواند بدون مشکل به اهداف خود برسد؛ بنابراین هر قدرتی بر خلاف میل آن‌ها شکل بگیرد به روش‌های مختلف می‌خواهد آن قدرت را از میدان بیرون کند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که دشمنان هیچ‌وقت خیر این کشور را نخواستند، گفت: برخی ادعا می‌کردند که قبل از انقلاب، کشور ایران ژاندارمری منطقه بود و قوی‌ترین ارتش را داشت، این در حالی است که همین ارتش وقتی عراق شهر‌های ما را می‌زد موشکی در اختیارش نبود و باید پرسید این چه ارتش قوی‌ای بود که قادر نبود عراق را بزند؟

سردار بوعلی با بیان این‌که قبل از انقلاب همان اندک امکانات ارتش هم توسط مستشاران آمریکایی کنترل و بنا بر دستور آن‌ها استفاده می‌شد، عنوان کرد: امروز آن‌ها به شکل‌های مختلف در خاورمیانه و همه مناطق آسیا ورود پیدا کرده و سیاست خود را پیاده می‌کنند تا هیچ قدرتی شکل نگیرد.

وی ابراز کرد: آن‌ها در «لبنان»، «عراق» و «سوریه» شکست خوردند، نه این‌که نخواستند، بلکه نتوانستند و اگر اقتدار فرزندان این ملت نبود، الان شرایط ما بسیار حاد بود و اگر در شرایط کنونی مقاومت نکنیم وضعیت بدتر می‌شود و البته ما مطمئن هستیم همان‌طور که امام‌مان وعده داد، از این مرحله هم عبور می‌کنیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که هر ملتی که در فشار قرار بگیرد و به خودش اتکا داشته باشد پیروز است، گفت: ما به‌عنوان پاسداران انقلاب اسلامی، متعلق به مردم هستیم و مردم حق دارند از این ظرفیت برای پیشرفت، اقتدار و امنیت کشورشان استفاده کنند.

سردار بوعلی افزود: امروز اگر سپاه در عرصه‌های مختلف کاری انجام می‌دهد نفعش به مردم می‌رسد، مردم امکاناتی را تهیه و در اختیار سپاه گذاشتند و این امکانات باید به‌روز استفاده شود و از کسانی که از حضور سپاه در عرصه‌های مختلف انتقاد می‌کنند باید پرسید اگر این امکانات برای ارتقای کشور استفاده شود خوب است یا آن‌ها را در انبار‌ها نگه دارند؟

وی بیان کرد: هر کسی این کشور را دوست داشته باشد باید به این موضوع افتخار کند که دارای یک قدرت نظامی سازمانی است که در عرصه‌های مختلف برای مردم مفید است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت بسیج اشاره داشت و عنوان کرد: سپاه وظیفه دارد نیرو‌های مردمی را سازماندهی کرده و از ظرفیت آن‌ها برای کمک به دولت استفاده کند.

سردار بوعلی گفت: این‌‌که امروز سپاه در ساخت جاده‌ها و اتوبان‌های مختلف موفق می‌شود و پالایشگاه خلیج فارس را عهده‌دار شده است و موضوع بنزین را خودکفا می‌کند، آیا باعث افتخار نیست؟ این در حالی است که در گذشته یکی از موضوعاتی که با آن ایران را تهدید می‌کردند، همین بنزین بود.

وی با بیان این‌که سپاه بدون مردم مفهوم ندارد، عنوان کرد: امروز سپاه با افتخار وظیفه پاسداری خود می‌داند که به دولت کمک کند تا مشکلات مردم حل شود و در سال‌های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد با همین رویکرد در موضوعات مختلف ورود کرده و به دولت کمک کردیم.

فرمانده سپاه «فتح» کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مسئولان اجرایی دولت در استان، گفت: هر جا احساس می‌کنید ما دارای ظرفیتی هستیم که می‌تواند به انجام وظیفه شما کمک کند بدون هیچ توقعی حاضر هستیم کمک کنیم، زیرا در این استان نیاز است خارج از سیستم ادارای از وقت، آبرو و نفوذ خود برای ایجاد زیرساخت‌های لازم استفاده کرد.

سردار بوعلی با بیان این‌که سپاه کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۷۰ پروژه در حوزه زیرساخت‌ها در دست اجرا دارد، ابراز کرد: از این تعداد، فقط ۳۷ پروژه آبرسانی به روستا‌های مختلف استان است که این پروژه‌ها با همکاری نیرو‌های بسیجی داوطلب و کمک مردم همان منطقه‌ای که مشکل دارند، انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که ۲۴ مورد از این پروژه‌ها در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شوند، گفت: اگر اداره‌ای توان مالی و ظرفیت انجام کار را ندارد، وقتی می‌توانیم کمک کنیم تکلیف ما محسوب می‌شود، نه این‌که بخواهیم آن اداره را تضعیف کنیم.

فرمانده سپاه فتح از احداث ۸۰۰ واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد استان خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها را با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی احداث می‌کنیم و قول داده‌ایم که تا پایان امسال آن‌ها را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار