دفاع مقدس در رسانه‌های جهان/

رژیمی که خوب بلد است اشک تمساح بریزد/ آمریکا به ایران کمک کند!

یک روزنامه کویتی مدعی شد که اسرائیل از طریق سفیرش در واشنگتن از حکومت آمریکا می‌خواهد از فرصت پیش‌آمده استفاده کند و به ایران کمک کند!
کد خبر: ۳۰۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 08September 2018

هفته دفاع ///////////////// رژیمی که خوب بلد است اشک تمساح بریزدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین وقایع قرن بیستم بوده و آسیب جدی به منابع انسانی و اقتصادی 2 کشور وارده کرد، اما هشت سال پایداری و مقاومت مردمی ایران اسلامی در این جنگ، برگ زرین دیگری به کتاب افتخارات بشریت افزود؛ دفاع جوانمردانه‌ای که بار دیگر پیروزی کرامت و انسانیت در مقابل شقاوت و ددمنشی را همچون عاشورای حسینی (ع) به گوش جهانیان رساند.

در این جنگ، صدام و حامیان جهانی‌اش با انگیزه‌های شیطانی کشتار و سلطه در یک طرف کارزار بودند و در طرف دیگر ملتی که تازه رژیم استبدادی و دست‌نشانده حاکم بر خود را با انقلابی اسلامی واژگون کرده بود، قرار داشت. حامیان رژیم بعثی با دادن تسلیحات، پول، اطلاعات کاربردی و حتی اعزام نیروی انسانی در طول هشت سال، از آن حمایت و جانبداری می‌کردند؛ اما ملت غیور ما بدون اتکا به احدی در این هشت سال توانستند از تمامیت ارضی کشور خود دفاع کنند.

در این میان، جنگ روانی دشمن یک طرف دیگر ماجرا بود؛ چرا که نحوه پوشش و انعکاس این جنگ در رسانه‌های جهان قابل تامل بود. سلطه‌گران جهانی با به کارگیری طیف وسیع رسانه‌ها از طریق جعل اخبار، وارونه جلوه دادن حقایق و نشر اکاذیب در تمامی ابعاد از ابتدای جنگ به تشویق و حمایت از متجاوز می‌پرداختند.

روزنامه «الانباء» کویت یکی از روزنامه‌های خبری، تحلیلی کویت است، یکی از ابزار‌های رسانه دشمن بود که در 29 مهرماه 59 گزارشی را با این عنوان «فشار اسرائیل به آمریکا برای تحویل اسلحه به ایران»، منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

فشار‌های اسراییل به آمریکا برای تحویل اسلحه به ایران

دولت آمریکا ظهر دیروز رسما درخواست ایران مبنی بر خارج ساختن هواپیما‌های «آواکس» از عربستان سعودی را با توجه به اهمیت استراتژیک منطقه و اهمیت عربستان در منطقه‌ی خلیج فارس رد کرد.

پیشنهاد نخست وزیر ایران، محمد علی رجایی به حکومت آمریکا برای فشار آوردن به حکومت آمریکا، پیشنهاد اول و آخر نیست، چرا که پیشنهادات و فشار‌های مکرر اسرائیل از طریق سفیرش در واشنگتن نیز وجود دارد که از حکومت آمریکا می‌خواهد از این فرصت استفاده کند و به ایران در جنگ علیه عراق کمک کند.

یک مقام مسئول دولت آمریکا با اظهار مطلب فوق در ادامه افزود: «وجود این هواپیما‌ها در منطقه‌ی خلیج فارس به منظور حفظ منافع حیاتی و استراتژیک آمریکا در منطقه است و برای دفاع از عربستان سعودی یا کویت یا امارات و دیگر کشور‌های عربی نیست.»

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: پیشنهادات و درخواست‌های ایران برای آزادی گروگان‌ها و پیشنهادات اسرائیل به منظور تقویت موقعیت این کشور، آمریکا را در بن‌بستی قرار داده و چگونه از آن رهایی یابد. اسرائیل نیز برای طولانی شدن جنگ ایران و عراق از طریق کمک نظامی و ارسال قطعات یدکی به ایران و ضعیف کردن جبهه‌ی عربی و ضعیف کردن بهار هر فعالیت عربی که برای غلبه یا خشم علیه اسرائیل انجام می‌شود، به ما فشار می‌آورد.

وی اضافه کرد: بدون شک چشم‌پوشی از این امر به دلیل اهمیت روابط با اسرائیل به عنوان هم‌پیمان اصلی آمریکا در خاورمیانه امکان ندارد، از جنبه‌ی دیگر چشم پوشی از روابط حسنه‌ی آمریکا و دولت‌های حاشیه‌ی خلیج فارس به خصوص عربستان سعودی و نقش آن‌ها در زمینه‌های اقتصاد و صنعت جهانی نیز امکان ندارد.

در پایان بیان این نکته ضروری است که ایران هیچ نیازی به حمایت آمریکا و اسرائیل نداشته و ندارد. آن‌ها اگر خیلی دلشان برای ایران سوخته بود، صداقت میان قول و عمل خود و بی‌طرف ماندن در جنگ را انتخاب می‌کردند و دست از حمایت‌های نظامی، اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی خود از عراق را که باعث طولانی شدن جنگ و ممانعت از شکست سریع صدام می‌شد، بر می‌داشتند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها