افشای وضعیت جسمانی پادشاه سعودی/ دردسرهای بن‌سلمان برای تاج‌گذاری

فردی که به افشاگر اسرار و پشت پرده حکومت آل سعود در فضای مجازی مشهور شده است، در تازه‌ترین اظهارات خود از وضعیت جسمانی پادشاه سعودی و سرنوشت حاکم پس از وی سخن گفته است.
کد خبر: ۳۰۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ - 29August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مجتهد در صفحه شخصی منتسب به خود در توئیتر نوشته است ملک سلمان نه با خبرگزاری رویترز حرف زده است نه با کسی درباره آرامکو سخنی گفته است و آنچه به وی نسبت داده شده مبنی بر اینکه طرح فروش سهام آرامکو را لغو کرده، نمایشی از سوی محمد بن سلمان است که آن را ترتیب داده است و آنچه به رویترز به عنوان یک مطلب اختصاصی درز کرده، برای حفظ آبروی وی بوده، گویی لغو این طرح با دخالت قدرتی مافوق وی صورت گرفته نه اینکه وی از آن عقب‌نشینی کرده باشد، این ترفندی است که از طریق این خبرگزاری صورت گرفته است.

نزدیکان بن‌سلمان می‌گویند وی در نگرانی و تشنج شدید به سبب تردید داشتن در گرفتن تصمیمی به سر می‌برد مبنی بر اینکه پدرش از پادشاهی به نفع وی کناره‌گیری کرده است.

به گفته مجتهد، پزشکان اخیرا به بن سلمان خبر داده‌اند که وضعیت جسمانی پدرش به سرعت در حال وخیم‌تر شدن است و ناکامی بزرگ آتی ممکن است سبب مرگ وی در آینده بسیار نزدیک شود و این مسئله افزایش نگرانی و اضطراب بن سلمان را در طول شبانه‌روز به دنبال داشته و در رفتارها و دیدارش با نزدیکانش نمود داشته است.

وی افزود بن سلمان نیازی برای متقاعد کردن پدرش ندارد، چرا که خود تصمیمات پدرش را که در وضعیت عقلی مناسبی نیست، امضا می‌کند و تمام آنچه وی نیاز دارد، اعلامیه و بیانیه منتسب به پدرش مبنی بر کناره‌گیری از قدرت به نفع وی(بن سلمان) است.

مجتهد گفت از سوی دیگر بن سلمان نمی‌‌خواهد پیش از حذف دیگر بزرگان خاندان آل سعود، در این کار عجله کند، زیرا تصور می‌کند آنچه سبب ساکت شدن این بزرگان شده، ادامه پادشاهی پدرش است، بن سلمان گمان می‌کند این افراد(بزرگان آل سعود) می‌دانند که هر گونه تصمیم مبنی بر کناره‌گیری از قدرت از سوی پادشاه صادر نشده بلکه وی آن را صادر کرده و از آن می‌ترسد که اگر پیش از حذف کامل آنها، این مسئله را اعلام کند، آنها علنا مخالفت کرده و واقعیت وضعیت عقلی پادشاه را برملا کنند.

افشاگر اخبار پشت پرده آل سعود افزود از سوی دیگر بن سلمان از اینکه با مرگ پدرش غافلگیر شود پیش از آنکه این بزرگان (مخالف) را از صحنه کنار بزند، می‌هراسد، چراکه در این صورت قبضه قدرت برایش دشوارتر از کناره‌گیری پدرش در حیاتش است، هر اندازه وضعیت عقلی پدرش در حال حاضر در مقابل خواص خاندان آشکار باشد، در نگاه مردم، سلمان پادشاهی با شایستگی کامل به نظر می‌رسد که گزینه‌هایش از نظر مشروعیت قوی‌تر است.

وی درباره وضعیت عبدالعزیز بن فهد از شاهزادگان مخالف هم گفت عبدالعزیز بن فهد در بازداشتگاهش در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد و به نظر می‌رسد بخش اعظم حافظه خود را از دست داده و چه بسا بتواند وی را دچار هذیان‌گویی زودهنگام کند.

مجتهد افزود بن سلمان به مادر بن فهد اجازه داده به ملاقاتی‌اش برود، وقتی از نزد وی خارج شده، به سبب وضعیت عقلی وی خیلی اندوهگین شده است، چرا که در این ملاقاتی شور و شوق و شادی در پسرش ندیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها