مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

دانشگاه‌ها بستر مناسبی برای پاسخگویی به شبهات دفاع مقدس است

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس باید با طرح شبهات دانشجویان در جلسات هم اندیشی، با تبادل نظری که صورت می­‌گیرد جواب مستدل و منطقی به این شبهات داده شود تا ضمن برطرف شدن شبهات، مبانی دفاع مقدس هر چه بیشتر بین نسل جوان انتقال یابد.
کد خبر: ۳۰۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 29August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، نشست هم اندیشی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (چهارشنبه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار نجاتی در این نشست با اشاره به مشکلات موجود در روند ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اظهار داشت: با بررسی­ هایی که صورت گرفته قرار شده که مباحث مربوط به دفاع مقدس در دروس رشته ­های دیگر گنجانده شود و به همراه بقیه دروس تدریس شود.

دانشگاه ها بستر مناسبی برای پاسخگویی به شبهات دفاع مقدس است

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت بومی سازی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس خاطر‌نشان کرد: تدریس مبانی و معارف دفاع مقدس محدود به دانشگاه‌ها نمی‌شود و برای تدریس این مباحث در مقطع متوسطه نیز پیگیری­ هایی صورت گرفته است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی قطعاً نیازمند همکاری اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و دانشجویان هستیم. دانشجویان در بخش تشکیل پرونده علمی و نگارش مقاله در حوزه تدوین دانشنامه استان می­ توانند نقش مؤثری را ایفا کنند و مطمئناً فعالیت این عزیزان در تدوین دانشنامه برای خود آنان نیز مفید خواهد بود. این مشارکت می­ تواند یکی از راه‌­های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به فرهیختگان و جامعه دانشگاهی به شمار بیاید.

این مسئول با تأکید بر برگزاری جلسات فصلی اساتید برای هم اندیشی ابراز داشت: استفاده از ظرفیت یادگاران و پیشکسوتان دفاع مقدس در کلاس‌­های آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و بیان خاطرات خود و تاریخ شفاهی این دوران پر افتخار می‌تواند فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با تاریخچه پر فراز و نشیب دفاع مقدس باشد.

دانشگاه ها بستر مناسبی برای پاسخگویی به شبهات دفاع مقدس است

وی در پایان گفت: اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌­های استان باید با طرح شبهات دانشجویان در جلسات هم اندیشی، با تبادل نظری که صورت می­‌گیرد جواب مستدل و منطقی به این شبهات داده شود تا ضمن بر طرف شدن شبهه، مبانی دفاع مقدس هر چه بیشتر بین نسل جوان و فرهیخته استان انتقال یابد.

«سید محمد طالبیان» مسئول آموزش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در سخنانی بومی سازی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس متناسب با مباحث درسی و طرح خاطرات شهدای استان و همچنین ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به صورت درس اجباری در دانشگاه‌ها و یا یکی از زیر مجموعه ­های درس انقلاب اسلامی در مراکر آموزش عالی خواستار شد.

در ابتدای این نشست اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به بیان مشکلات موجود بر سر راه ارائه این درس در سطح دانشگاه‌ها پرداختند و راهکارهایی را نیز برای حل این مشکلات ارائه دادند. همچنین اساتید نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن کلاس ­های درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس ارائه کردند.

دانشگاه ها بستر مناسبی برای پاسخگویی به شبهات دفاع مقدس است

ایجاد وحدت رویه بین استادان درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس برای تدریس، استفاده از ظرفیت اساتید جهت نگارش مقاله‌­های دانشنامه استانی دفاع مقدس، همفکری برای نگارش کتاب کمکی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با رویکرد عملکرد یگان­‌های استان در دفاع مقدس، همفکری برای ارائه هر چه بهتر درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و جذب حداکثری دانشجویان از اهداف این نشست بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار