شهیدی که آبروی آمریکا را برد + تصویر

اوضاع بدجوری وخیم شده. جنگ نفتکش‌ها، انتقال نفت از خلیج فارس را دچار اختلال کرده. قویترین ارتشِ جهان وارد میدان شده ؛ ایالات متحده اعلام می‌کند نفتکش‌های کویتی – به مقصد اروپا و امریکا – را از لحظه‌ی بارگیری تا زمان تخلیه اسکورت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰ - 08October 2014

شهیدی که آبروی آمریکا را برد + تصویر

به گزارش دفاع پرس، اوضاع بدجوری وخیم شده. جنگ نفتکشها، انتقال نفت از خلیج فارس را دچار اختلال کرده. قویترین ارتشِ جهان وارد میدان شده ؛ ایالات متحده اعلام میکند نفتکشهای کویتی – به مقصد اروپا و امریکا – را از لحظهی بارگیری تا زمان تخلیه اسکورت خواهد کرد.

CNN هم در تمام این مدت، تصاویر نفتکش بریجتون را زنده برای تمام دنیا پخش میکند، تا اقتدار نظامیِ آمریکا را به رخِ همه کشیده و ایران سرافراز را تحقیر کند.

 

روحِ خدا، مثل همیشه آرام و مصمم میگوید: نباید رد شود!

 همین کافیست تا چند جوان با غیرتِ بوشهری، دست به کار شوند. نادر، جلوتر از همه بیتابتر...

حرف امام نباید روی زمین بماند...نباید

تلاطم امواج، ده ها عکاس و خبرنگارِ خفته بر نفتکش غول پیکر بریجتون را مثل گهواره تکان میدهد، بی آنکه آب در دلشان تکان بخورد؛ که ناگهان بغض خلیج فارس میترکد؛ بغضِ بوشهر، بغضِ جنوب وطن ، بغضِ ایران میترکد...

بریجتون افسانهای، از پهلو شکافته است؛ مین دریایی 700 کیلویی، حیثیتِ ایالات متحده را برباد میدهد؛ نادر، ایالات متحده را در برابر چشمان عالم بیآبرو میکند.

روحِ خدا، همچنان آرام، فرزندانش را به آغوش میکشد؛ نادر مهدوی را پیش از همه و بیش تر از همه

 

سکانس دوم

على رغم این که آمریکا سعى نمود این حادثه را بى اهمیت تلقى نماید، اما چنین ضربه اى براى حیثیت سیاسى و نظامی اش جبران ناپذیر بود و مهم تر از همه این که عملاً ابتکار عمل در خلیج فارس را به دست ایران مى داد. این رخداد سبب شد که کاروان هاى بعدى بی سر و صدا و تبلیغات و با رعایت پنهان کارى از سواحل کویت به دریاى عمان و بالعکس حرکت کنند، در حالى که همواره خطر مین ها، قایق هاى تندرو و موشک هاى کرم ابریشم را احساس میکردند.

ولی نادر مهدوی بازهم آرام ننشست تا استکبار را بیش از پیش بی آبرو و ذلیل تر کند. نادر مهدوی ، سرانجام در 16 مهرماه 1366 ، ناوگروهِ تحت امرش که از بوشهر حرکت کرده بود، یک فروند هلی کوپتر آمریکایی را سرنگون ساخت. سرانجام با آتش مستقیم تفنگداران دریایی آمریکایی مجروح شد و به اسارت آنان در آمد. سپس در عرشه ناو «یو اس. چندلر» مورد شکنجه قرار گرفته و به شهادت رسید. علاوه بر شهید مهدوی، بیژن گرد، خداداد آبسالان، غلامحسین توسلی، مهدی محمدیا، مجید مبارکی و نصرالله شفیعی بازیگران یکی از درخشانترین سکانسهای تاریخ این مرز و بوم بودند که در نبرد جنگی مستقیم ایران و آمریکا به شهادت رسیدند.


در ادامه تصاویر منتشر نشده که برای اولین بار ازاین شهید انتشار گردیده به معرض دید مخاطبان قرار داده شده است. باشد که راه این شهدا پر رهرو باشد.

مزار شهید نادر مهدوی در روستای بحیری ، شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر

مزار شهید مهدوی و شهید توسلی

 

پیکر شهید نادر مهدوی بر روی دستان عاشقان

شهید مهدوی در جبهه های جنگ

 

دست نوشته های شهید مهدوی

منبع: قاوم

نظر شما
پربیننده ها